Angajatii spitalului din Botosani, trimisi sa invete bunele maniere in relatia cu pacientii

Decizia apartine conducerii unitatii sanitare, dupa ce au aparut informatii ca o parte dintre cadrele medicale au un comportament si un limbaj neadecvat fata de pacienti.

 

spitalul mavromati (2)Atitudinea pe care unii dintre angajatii Spitalului Judetean de Urgenta Botosani o au fata de pacientii internati aici a determinat conducerea unitatii sanitare sa ia o decizie radicala, care ii priveste pe toti salariatii spitalului. Acestia vor fi obligati, in perioada urmatoare, sa mearga la cursuri de instruire pe teme de comportament si comunicare, care vor fi sustinute fie de psihologii spitalului, fie de personal specializat din afara unitatii medicale.

Nimeni nu va fi exceptat de la aceasta sarcina, chiar daca, oficial, nu exista nicio plangere a vreunui pacient in legatura cu comportamentul neadecvat al cadrelor medicale sau al personalului auxiliar. Reprezentanii conducerii unitatii medicale sunt insa constienti ca astfel de cazuri exista, iar pentru ca nu isi doreste sa ajunga la sanctiuni pe care le-ar putea aplica in urma unor reclamatii, dar si pentru ca isi doresc o crestere a calitatii actului medical nu numai din punct de vedere clinic ci si al comunicarii si modului de abordare a pacientului, au decis sa recurga la aceasta solutie.

Managerul SJU Botosani, Corneliu Mihai, sustine ca pacientii evita sa faca plangeri oficiale impotriva personalului, temandu-se de eventuale reprecusiuni in cazul in care vor mai ajunge si alta data sa fie internati si acceptand astfel tacit acest gen de comportament necorespunzator din partea personalului. Conducerea spitalului cunoaste insa cu certitudine ca astfel de probleme exista si a decis sa ia masuri, pentru a indrepta comportamentul necorespunzator al unora dintre angajati.

 

Sursa:. Botosaninecenzurat.ro

Sursa:. Botosaninecenzurat.ro

Principala problema este limbajul folosit fata de pacienti, iar o astfel de atitudine o au in special angajatii care fac parte din personalul auxiliar, conducerea unitatii medicale considerand ca ar fi oportun ca la cursurile de instruire pe teme de comportament sa mearga toti salariatii, care isi vor putea imbunatati astfel atitudinea fata de pacienti.

In acelasi timp, conducerea unitatii medicale a facut un apel public catre pacienti si apartinatorii acestora, incurajandu-i sa sesizeze in scris orice comportament nepotrivit al cadrelor medicale sau al personalului auxiliar, pentru ca cei vinovati sa poata fi trasi la raspundere si a se evita pe viitor astfel de situatii. Incurajam pacientii ca in astfel de situatii sa faca plangeri scrise, pentru ca in momentul in care avem plangeri scrise din partea pacientilor si inregistrate la nivelul spitalului, putem lua masuri fata de persoana in cauza”, a declarat in acest sens Stefan Bercea, purtatorul de cuvant al unitatii medicale.

Ramane de vazut in ce masura cursurile de bune maniere ii vor „educa” pe cei care dau dovada de astfel de comportament si daca cei din conducerea spitalului nu vor fi nevoiti pana la urma sa aplice si alte masuri mai drastice.

 


Categorii: Actual, Spitale, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*