Antibiotice Iasi a inregistrat o noua crestere a profitului

La finele primului trimestru, profitul inregistrat de producatorul autohton de medicamente a fost cu 15 la suta mai mare decat cel obtinut in perioada similara a anului trecut.

 

antibiotice-iasiIn antiteza cu Institutul Cantacuzino, producatorul autohton de vaccinuri pe care autoritatile nu reusesc sa il scoata din criza, singura unitate romaneasca de stat destinata productiei de medicamente a raportat o noua crestere a profitului. Este vorba despre Antibiotice Iasi, care la finele acestui an va implini 60 de ani de existenta si care a demonstrat din nou ca face fata cu brio concurentei producatorilor straini de pe piata romaneasca.

Astfel, producatorul autohton de medicamente a anuntat, la finele primului trimestru al anului, un profit de 6,06 milioane de lei, in crestere cu 15 la suta fata de perioada similara a anului trecut. Datele sunt oficiale fiind conforme cu informatiile financiare furnizate periodic Bursei de Valori Bucuresti. Aceleasi date indica faptul ca veniturile din vanzari au totalizat in primele trei luni ale anului 52,64 de milioane de lei, la acest capitol inregistrandu-se o scadere cu 17 la suta fata de primul trimestru a lui 2014. Aceasta scadere fusese anticipata de catre managementul unitatii, care mai consemneaza ca veniturile obtinute din vanzari au depasit cu trei la suta cifra estimata in bugetul de venituri si cheltuieli pentru 2015.

 

antibiotice iasiIn aceeasi perioada, vanzarile companiei pe piata internationala s-au ridicat la valoarea de 5,7 milioane de lei. Un pas important in aceasta privinta a fost semnarea, in primul trimestru, a unui nou contract de distributie pe piata din SUA, contract ce se va concretiza in cea de-a doua jumatate a anului, cand Antibiotice Iasi va incepe livrarile pe piata americana. Totodata, in primul trimestru din 2015  au fost demarate noi proiecte de colaborare pentru piete din Europa, Federatia Rusa si zona CIS, Asia de Sud-Est si Orientul Mijlociu.

In ceea ce priveste cheltuielile cu materia prima si alte consumabile, acestea s-au ridicat la valoarea de 25 de milioane de lei, fiind in scadere cu 9 la suta fata de perioada similara a anului precedent. Si cheltuielile cu personalul s-au diminuat cu unu la suta, ajungand la suma totala de 16,5 milioane de lei.

 

Ioan Nani - Antibiotice Iasi

Ioan Nani – Antibiotice Iasi

Tot la capitolul cheltuieli intra si sumele alocate pentru plata impozitelor si altor taxe, sume care s-au ridicat in primele trei luni ale anului la 8,5 milioane de lei. La acest capitol s-a consemnat o crestere cu 60 la suta a sumei totale, crestere pusa pe seama taxei claw-back la nivelul trimestrului IV al anului 2014, doar pentru aceasta taxa fiind platiti 8,1 milioane de lei, din totalul de 8,5 milioane de lei alocat platii impozitelor si taxelor. Reprezentantii producatorului de medicamente mai precizeaza ca in primul trimestru din 2015, nivelul taxei claw back este in crestere cu 24 la suta fata de valoarea bugetata si superior cu 3 milioane lei fata de trimestrul I din 2014.

Referindu-se la activitatea unitatii in perioada analizata, managerul Ioan Nani spune ca „principalele obiective urmarite de managementul companiei in primele trei luni ale anului 2015 au fost cresterea vitezei de rotatie a stocurilor din farmacii si distributie, precum si maximizarea profitului, care a crescut cu 15 la suta, comparativ cu trimestrul I al anului anterior. Astfel, vanzarile de produse finite din farmacii catre client au crescut cu 26,5 la suta, comparativ cu perioada similara a anului 2014, in timp ce iesirile din distributie catre farmacii au fost temporizate la un ritm de crestere de maximum 10 la suta, comparativ cu acelasi trimestru al anului trecut”.

 

biofarmIntre cei trei producatori de medicamente de pe Bursa, insa, Biofarm (desi cel mai mic) s-a dovedit „casti­ga­tor“ dupa primele trei luni ale acestui an. Compania a mizat mai putin pe retetele decon­tate si taxate de stat, optand in special pe vanzarea de suplimente alimentare si OTC-uri (medicamente eliberate fara reteta).

Biofarm a rapor­tat pe primul trimestru o crestere de 24% a vanzarilor si un profit net mai mare cu 38%, inregistrand un castig de 13 milioane de lei dupa doar primele trei luni, tinta sa de profit pe intregul an fiind de 26 milioane de lei, comparabila cu cea din 2014.

Mizand pe pe productia si vanzarea de suplimente alimentare si medicamente eliberate fara prescriptie medicala, care anul trecut au reprezentat impreuna 84% din volumele vandute, Biofarm si-a permis practicarea unor adaosuri mai mari, astfel ca marja de profit a companiei a crescut la 30% in primul trimestru al anului 2015, de la 27% in primul trimestru al anului 2014.

Al treilea producator de medicamente de pe Bursa, Zentiva, a avut o marja de doar 11% in primul trimestru.


Adaugati un comentariu


 

*