Aplicatia mobila medEasy, lansata la Spitalul Floreasca

26 iulie 2017 | 0 comentarii |

Aplicatia este, deocamdata, optionala si se foloseste gratuit, in cadrul unui proiect pilot si se adreseaza medicilor rezidenti si indrumatorilor din Unitatile de Primiri Urgente carora le vor eficientiza activitatea.

 

Prima aplicatie de mobil destinata pregatirii medicilor rezidentilor in medicina de urgenta, medEasy, a fost lansata, pe 25 ulie, de catre Departamentul pentru Situatii de Urgenta (DSU) si Qualitance, la spitalul Floreasca. Seful DSU, medicul Raed Arafat, a subliniat cu aceasta ocazie ca aplicatia, este gratuita si cu ajutorul ei s-a dorit cresterea calitatii actului medical si o mai buna interactiune intre rezidenti si indrumatorii lor in medicina de urgenta, seful DSU a precizat ca Aceasta aplicatie ne va ajuta sa vedem ca rezidentul a fost expus in timpul pregatirii sale la manevrele pe care trebuie sa le stie. Exista un barem pentru fiecare lucru pe care trebuie sa-l stie. De exemplu, cerem 40-50 de intubatii, sub anestezie, drenaj toracic — trebuie sa fie minim facute 10. Acestea toate o sa figureze ca un istoric, ca o foaie de parcurs a rezidentului pentru cel care-l examineaza sau care-i valideaza stagiile facute”, a explicat dr. Raed Arafat.

 

Aplicatia poate fi folosita si de alte programe de rezidentiat si va reprezenta un istoric al interventiilor pe care le fac rezidentii, fiind impuse bareme pentru fiecare procedura, a completat dr. Arafat.Initial, medicii rezidenti introduceau pe calculator pentru a urmari procesul lor de pregatire. (…) Qualitance au fost alaturi de noi cand s-a discutat ideea acestei aplicatii, care sa se lege de programul initial si sa devina o interfata mult mai usoara pentru rezidenti si pentru formatori, folosind telefonul. Rezidentul poate sa introduca ce a facut, formatorul lui vede ce a trecut, il valideaza si atunci noi stim timp de cinci ani, cat rezidentul este in pregatire, ce a facut si la ce s-a expus, a spus dr. Arafat.

Seful DSU a subliniat ca aplicatia este usor de folosit si de catre medicul rezident si de catre coordonator, iar cu ajutorul ei, coordonatorul poate sa-i transmita medicului rezident anumite mesaje, iar activitatea rezidentului va fi corect monitorizata. Pana acum, ei lucrau, erau ocupati, pana ajungeau la un calculator sa-l deschida, sa intre cu parola, dupa care sa introduca datele, de multe ori uitau, faceau dupa doua-trei zile, uitau anumite manevre. Acum, nu trebuie decat sa ridice telefonul in cateva minute de pauza, sa introduca cateva date, in 1-2 minute, si asa isi pastreaza munca lui la zi in fata instructorului. (…) Un rezident care nu raporteaza deloc, fie nu raporteaza dar face, dar trebuie vazut de ce nu raporteaza, fie chiar nu face nimic si atunci e un semn de alarma pentru instructor, a adaugat Arafat.

 

Potrivit sefului DSU, aploicatia va fi deocamdata utilizata in cadrul unui  proiect pilot, nu este obligatorie, dar se doreste ca toata „lumea sa inteleaga ca este in favoarea lor acest lucru. Daca vedem ca sunt unii care nu vor sa-l foloseasca – si totusi este necesar sa avem datele -, poate ca trecem si la partea de obligativitate”, a explicat Arafat, mentionand ca utilizatorii aplicatiei vor folosi un numar de registru prin care se poate verifica daca acesta se potriveste cu cazul raportat, ceea ce nu va permite ca mai multi rezidenti sa raporteze aceeasi procedura.

In prezent, medicii sunt obligati sa completeze in caietul de rezidentiat procedurile pe care le fac de-a lungul pregatirii in specialitatea medicala pe care si-au ales-o, iar in ultimii ani acestia introduc datele intr-un program de calculator. Recurgand la sistemul existent, rezidentul petrece aproape doua minute pentru a raporta, spre exemplu, cinci proceduri standard impuse in stop cardio-respirator, dar aplicatia ii va permite sa efectueze aceeasi raportare in 40 de secunde. Luand in calcul faptul ca un medic rezident de la Unitatile de Primiri Urgente se confrunta zilnic, in medie, cu 20 de urgente, aplicatia mobila de raportare si validare ofera zilnic, aproximativ 25 de minute in plus pentru a trata pacientii, ceea ce inseamna 15.000 de minute/zi castigate pentru toate UPU-urile la nivel national.

Aplicatia medEasy, al carei prototip a fost demarat in septembrie 2016, în cadrul unui hackathon organizat de Google Developer Group, a fost creata de Qualitance. Echipa formata din Adriana Avram, Serban Chiricescu si Andrei Paduraru, sub indrumarea unor medici urgentisti, au creat-o pentru DSU. Aplicatia eficientizeaza procesul de raportare si optimizeaza actiunile utilizatorilor, avand, in total, sute de mii de beneficiari – medici si pacienti.

 

 


Categorii: Actual, IT & C, Medici, Spitale

Adaugati un comentariu


 

*