Aplicatie mobila pentru imbunatatirea igienei orale

24 octombrie 2017 | 0 comentarii |

Aplicatia a fost lansata in cadrul campaniei Zambeste Romania si se adreseaza in mod deosebit adolescentilor, care au astfel sansa de a deveni ambasadori ai campaniei.

 

Lansata la sfarsitul lunii martie, cea de-a sasea editie a campaniei nationale Zambeste Romania ii are, anul acesta, in centrul atentiei pe adolescenti. Decizia organizatorilor s-a bazat pe un studiu care indica faptul ca igiena orala nu se numara printre preocuparile zilnice ale acestei categorii de populatie.

Studiul a fost efectuat de GSK Consumer Healthcare, compania care organizeaza aceasta campania in Romania, iar datele indica faptul ca patru din zece copii si adolescenti nu se spala pe dinti de doua ori pe zi si 53% dintre ei considera spalatul pe dinti o activitate enervanta, cu toate ca recunosc ca aceasta este importanta pentru sanatatea lor.

Totodata, se arata ca marea majoritate a adolescentilor sunt implicati in activitatile on-line, 67% dintre acestia detinand un smartphone, cu ajutorul caruia distribuie continut foto, audio si video pe platformele retelelor de socializare. In acest context a aparut ideea lansarii unei aplicatii mobile care sa ii motiveze pe adolescenti sa acorde mai multa atentie igienei orale si sa ii faca sa percerapa spalatul pe dinti ca pe o activitate „cool”, parte din stilul lor de viata actual.

Aplicatia #CoolBrushing a fost lansata zilele acestea, putand fi instalata gratuit pe dispozitivele mobile care folosese sistemele de operare Android si iOS.

 

Prin intermediul aplicatiei, adolescentii se vor putea inscrie in competitie pentru a deveni unul dintre cei cinci „ambasadori” Zambeste Romania. Pentru a intra in concurs, adolescentii trebuie sa aiba varsta cuprinsa intre 13 si 18 ani, sa descarce aplicatia si sa o instaleze, sa isi personalizeze o poza sau sa genereze un meme pe care ulterior sa il salveze in telefonul lor. Ulterior, acestia trebuie sa insereze continutul respectiv intr-un comentariu la postarea dedicata concursului, de pe pagina de Facebook Zambeste Romania.

Castigatorii vor beneficia de un „influencer training” marca GreatTeens unde, timp de o zi, vor invata de la unii dintre cei mai vizibili vloggeri din Romania cum sa isi creeze un vlog, cum sa se comporte in mediul on-line si cum sa gestioneze comunitati de fani. Mai mult decat atat, cei cinci vor avea ocazia de a promova mesajele campaniei catre publicul larg in filmulete educationale alaturi de Smiley, ambasadorul oficial al campaniei de anul acesta.

 

Datele studiului GSK Consumer Healthcare mai arata faptul ca momentul preferat de 81% dintre adolescenti pentru a se spala pe dinti este dimineata, acesta fiind urmat de 68% dintre ei care prefera seara, iar alti 13% prefera dupa-amiaza. Ca frecventa, 58% dintre tineri obisnuiesc sa se spele pe dinti de doua ori pe zi, 27% o singura data pe zi, iar 12% sustin ca fac acest lucru chiar de trei ori pe zi. Din totalul esantionului chestionat, doar 2% dintre respondenti se spala de cateva ori pe saptamana. Din categoria celor care urmeaza sfatul periajului zilnic de doua ori pe zi, acest obicei este mai intalnit in randul adolescentilor cu varstele cuprinse intre 13 si 18 ani, (80%), comparativ cu 66% din categoria de varsta 6-12 ani.

Cu toate ca obiceiul de periaj este des intalnit in randul tinerilor, alte produse destinate ingrijirii orale nu sunt atat de folosite, datele aratand ca 41% dintre copii nu au folosit niciodata ata dentara si 25% nu au folosit niciodata apa de gura. De asemenea, doar 22% declara ca folosesc zilnic ata dentara, respectiv 36% apa de gura.

In ceea ce priveste momentul utilizarii, valabil atat pentru ata dentara, cat si pentru apa de gura, cele doua produse sunt folosite mai mult spontan, atunci cand adolescentii considera ca au nevoie.

 


Adaugati un comentariu


 

*