Aproape 11.000 de apeluri recepționate în 2017 la call-center-ul AloPedi

12 ianuarie 2018 | 0 comentarii |

Sfaturile, oferite gratuit de medici avizați, sunt solicitate din întreaga țară, fiind primite chiar și apeluri de peste hotare.

 

Bilanțul pe anul recent încheiat al serviciului de call-center dedicat sfaturilor medicale pediatrice asigurat de către medicii Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii din Cluj-Napoca, AloPedi 0364-917, confirmă încă o dată faptul că ideea înființării acestui serviciu a fost una inspirată. Numărul apelurilor primite crește, de la an la an, iar aria de acoperire a acestuia a depășit de mult limitele județului Cluj.

Serviciul a fost înființat în urmă cu patru ani, iar ideea inițaială a fost să vină în sprijinul părinților din Cluj și zonele învecinate, ai căror copii ajungeau la Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii din Cluj-Napoca chiar și cu probleme minore de sănătate.

Încă din primele săptămâni de când a devenit operațional, serviciul a fost foarte solicitat de părinții care aveau unevoie de un sfat medical avizat pentru copiii lor, iar treptat, la numărul pus la dispoziție au început să fie făcute și apeluri din afara Clujului, la început din zona Ardealului, iar ulterior, din întreaga țară și chiar din afara granițelor, de la români plecați în străinătate.

Numărul apelurilor a crescut constant, ajungând în 2017 la nu mai puțin de 10.852, cu 16,4% mai mult comparativ cu anul 2016, după cum rezultă din ultima analiză a activității serviciului.

 

Bilanțul la finele lui 2017 mai indică faptul că numărul mediu de apeluri este de 30 pe zi, 75% dintre acestea fiind preluate în intervalul orar 8-22. Astfel, timpul alocat fiecărui pacient este suficient pentru a efectua o evaluare telefonică corectă a gravității stării copilului și pentru a oferi sfaturile necesare îngrijirii acestora. De altfel, relevant în acest sens e și faptul că nu au existat niciun fel de reclamații referitoare la activitatea desfășurată în call-center.

În prezent, doar 50% dintre apeluri provin din zona Clujului, serviciul fiind intens solicitat și de pacienți din alte județe, pe primul loc aflându-se Bucureștiul, cu 25,7% dintre apelurile din afara Clujului, urmat de Brașov, Constanța, Alba, Prahova și Timiș. În același timp, calitatea serviciilor oferite a făcut ca adresabilitatea AloPedi să depășească granițele României, 122 de apeluri provenind în anul 2017 din alte țări.

 

În ceea ce privește repartizarea pe parcursul anului, cele mai multe apeluri s-au înregistrat în perioadele de primăvară și iarnă, respectiv în lunile martie-aprilie și decembrie-ianuarie. Febra a rămas și anul trecut cel mai frecvent motiv pentru care se apelează 0364-917, reprezentând  20% dintre apeluri, urmată fiind de problemele digestive – 19% și de cele respiratorii – 15,8%. Majoritatea apelurilor, mai exact 70% dintre acestea, s-au finalizat cu sfaturi privind îngrijirea copilului la domiciliu și comunicarea semnelor de alarmă specifice fiecărei situații, un număr de 1452 de copii au avut nevoie de consult imediat față în față, în timp ce de intervenția serviciului de Ambulanță a fost necesară în doar 112 situații.

În cazul copiilor a căror stare permite îngrijirea la domiciliu nu există diferențe privind recomandările medicale dar, atunci când starea copilului necesită evaluare medicală față în față, sfaturile oferite pacienților din zona metropolitană Cluj-Napoca sunt mai precise decât în cazul celor din alte județe datorită diferențelor existente în ceea ce privește serviciile medicale non-stop disponibile în fiecare localitate.

 


Adaugati un comentariu


 

*