CNAS a castigat procesele privind mentenanta cardului de sanatate

3 octombrie 2016 | 0 comentarii |

Curtea de Apel a respins, defnitiv, contestatiile la licitatiile de atribuire a serviciilor de mentenanta a sistemului IT al cardului de sanatate si a Platformei Informatice din Asigurarile de Sanatate.

 

card de sanatateIncepand din aceasta luna este de asteptat ca sincopele privind functionarea sistemului informatic al cardului de sanatate sa devina o amintire, dat fiind faptul ca, dupa cateva luni bune in care mentenenta acestui sistem nu a fost asigurata, o firma specializata se va ocupa de acum inainte de acest lucru. Firma ar fi trebuit sa preia mentenanta si suportul pentru sistemele informatice ale Casei Nationale de Asigurari de Sanatate inca de lasfarsitul lunii iunie, atunci cand a castigat licitatiile organizate de institutie, insa rezultatele au fost contestate de doua firme participante, iar un verdict final a fost dat abia zilele trcute.

Licitatiile pentru asigurarea mentenenatei si suportului tehnic pentru sistemul informatic al cardului de sanatate (CEAS) si pentru Platforma Informatica a Asigurarilor de Sanatate (PIAS) au fost castigate, prin aplicarea criteriului „pretul cel mai scazut”, de S.C. Team Net International, firma care a apartinut controversatului afacerist si politician Sebastian Ghita.

Rezultatele licitatiilor au fost insa contestate de Helwett Packard Romania si European Funds Invest, doua firme concurente care isi depusesera la randul lor ofertele.

 

tribunalHelwett Packard a contestat rezultatul licitatiei pentru atribuirea mentanantei sistemului informatic al cardului de sanatate, in timp ce European Funds Invest a contestat rezultatul celeilalte licitatii, privind atribuirea acelorasi servicii pentru Platforma Informatica a Asigurarilor de Santate.

Contestatiile au fost depuse initial la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor, insa au fost respinse, motiv pentru care cele doua firme s-au adresat Curtii de Apel. Dosarele s-au aflat pe rol pana zilele trecute, cand instanta a dat o sentinta definitiva, respingand cele doua contestatii si validand rezultatele licitatiilor castigate de Team Net International.

In tot acest timp, de la inceputul anului, mentenanta si suportul tehnic pentru cele doua sisteme informatice ale CNAS nu au fost asigurate de nimeni si astfel se explica nenumaratele sincope in ceea ce privesta utilizarea cardului de sanatate.

 

contractCa urmare a deciziei instantei, Team Net International este, in prezent, firma desemnata sa asigure serviciile de mentenanta si suportul tehnic pentru cele doua sisteme informatice, contractele fiind atribuite pentru o perioada de trei ani. Primul dintre ele, cel pentru sistemul informatic al cardului de sanatate, este in valoare de 14,8 milioane de lei fara TVA, in timp ce al doilea a fost incheiat penturu suma de 7,5 milioane de lei fara TVA.

In termen de 10 zile de la pronuntarea instantei, cele doua parti trebuie sa semneze contractele, dupa care sistemele informatice vor fi predate in administrasre catre firma specializata. In cazul cardului de sanatate, acest lucru trebuie sa se intample in 30 de zile de la semnarea contractului, iar in cazul Platformei Informatice a Asigurarilor de Sanatate, predarea se va face imediat. Din momentul predarii, Tean Net International va deveni responsabila pentru buna functionare a celor doua platforme.

 

medic siui card cnasContractele prevad si penalitati, in cazul in care cele doua sisteme nu vor functiona corespunzator. Astfel, in cazul unui incident critic, in care intreg sistemul este nefunctional, timpul maxim de raspuns este de o ora, timpul maxim pentru o solutie provizorie este de o ora, iar timpul maxim de remediere este de 24 de ore.

In cazul unui incident major, care are impact asupra functionarii sistemului in sensul ca problema impiedica desfasurarea in conditii normale a activitatii utilizatorilor, timpul maxim de raspuns este de o ora, timpul maxim pentru o solutie provizorie este de 8 ore, iar timpul maxim de remediere este de 24 de ore.

Depasirile timpilor de raspuns, solutie provizorie si remediere sunt cuantificate in puncte de penalizare, acordate pe grade diferite de criticitate. In cazul unui incident critic, depasirea cu o ora a timpilor de raspuns pe fiecare componenta de timp se penalizeaza cu 10 puncte de penalizare, adica 10% din valoarea contractului, un punct de penalizare valorand 1% din factura lunara aferenta serviciilor ce fac obiectul contractului. Penalizarea este valabila in aceiasi termeni, pentru ambele contracte.

 


Categorii: Actual, Companii, IT & C, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*