CNAS modifica termenul de validare a serviciilor medicale si retetelor inregistrate off-line

17 octombrie 2016 | 0 comentarii |

Presedintele instututiei, Radu Tibichi, a anuntat ca va emite un ordin in acest sens, ori de cate ori sistemul informatic al cardului de sanatate va mai da rateuri.

 

card de sanatateCa urmare al recentului blocaj generat de o avarie serioasa a sistemului informatic ce permite utilizarea cardului de sanatate, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate a propus un proiect de Hotarare ce modifica regulile privind validarea serviciilor medicale si a retetelor inregistrate off-line, in perioada in care cardurile de sanatate nu au putut fi utilizate.

Decizia vine si ca urmare a numeroselor proteste venite din randul medicilor de familie, referitoare la functionarea greoaie sau nefunctionarea sistemului informatic, Societatea Nationala de Medicina Familiei si Federatia Nationala a Patronatelor Medicilor de Familie, solicitand, din aceasta cauza, demiterea responsabililor de problemele aparute la sistemul informatic al cardului de sanatate si gasirea unei solutii de urgenta pentru functionarea acestuia la parametri optimi.

In urma cu o saptamana, sistemul informatic s-a blocat pentru a nu stim cata oara, iar avaria a fost remediata abia joi dimineata, in aceasta perioada medicii de familie fiind nevoiti sa inregistreze in sistem off-line toate serviciile medicale si retetele eliberate pacientilor. Conform prevederilor, validarea acestor date inregistrate off-line trebuia facuta in termen de trei zile lucratoare, insa in conditiile in care avaria a fost remediata cu o zi mai tarziu, medicii de familie nu au mai fi putut valida o parte dintre aceste servicii, intrucat expirase intervalul de 72 de ore prevazut in lege.

 

medic de familie consultSistemul a fost reparat cu cateva ore inainte ca serviciile medicale inregistrate luni, in prima zi in care sistemul a fost nefunctional, dar medicii spun ca nu au avut timpul necesar pentru a urca in SIUI toate consultatiile si serviciile acordate in cele trei zile. Mai mult, unii dintre ei au avut dificultati in accesarea sistemului informatic si vineri, inainte de paralizarea totala a acestuia, asa ca au fost pusi in situatia de a nu fi platiti pentru munca prestata. In plus, medicii se tem ca astfel de situatii s-ar putea repeta, avand in vedere precedentele cu care s-au confruntat.

Astfel, dupa ultima avarie majora a sistemului informatic, reprezentantii CNAS si-au dat seama ca trebuie modificate conditiile si termenele de validare a datelor inregistrate off-line, realizand in acest sens un proiect de hotarare care a fost pus in dezbatere publica si urmeaza a fi pus in aplicare chiar din aceasta luna. Conform proiectului, validarea serviciilor acordate in regim off-line pe perioada intreruperii functionarii sistemului informatic al cardului se va face pana la sfarsitul lunii sau cel tarziu pana la termenul de raportare a activitatii lunare prevazut in contract, si nu in trei zile lucratoare, asa cum cer prevederile actuale.

 

farmacieIn situatia in care la Platforma Informatica a Asigurarilor de Sanatate vor mai aparea probleme care sa nu ii permita functionarea, presedintele CNAS va emite un ordin pentru perioada in care platforma a fost blocata. Ordinul va fi emis in maxim trei zile lucratoare de la remedierea situatiei si va cuprinde conditiile de transmitere a serviciilor acordate off-line si de validare a acestora. Situatia va fi valabila pentru cazul imposibilitatii utilizarii on-line a sistemului national al cardului de sanatate, ca urmare a intreruperii in functionarea acestuia, iar documentul se va publica pe site-ul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate.

O alta prevedere importanta continuta de proiectul supus dezbaterii de catre CNAS se refera la termenul de raportare a activitatii lunare prevazut in contractul incheiat intre furnizorii de servicii medicale sau de dispozitive medicale si casele de asigurari de sanatate. Acesta se va putea modifica de comun acord, ca urmare a nefunctionarii platformei informatice in perioada de raportare.

Totodata, documentul prevede ca serviciile medicale, medicamentele sau dispozitivele medicale acordate off-line, la care apar erori in utilizarea cardului de sanatate in perioada de intrerupere a sistemului informatic, nu vor fi invalidate, asa cum se intampla in prezent.

 


Adaugati un comentariu


 

*