CNAS reaminteşte că valabilitatea cardurilor de sănătate s-a prelungit la 7 ani

6 august 2018 | 0 comentarii |

Cardurile eliberate după 1 august 2018 vor  fi emise cu noul termen de valabilitate, iar cele peste 14 milioane de cadruri deja aflate în posesia asiguraților vor fi folosite încă doi ani, după data de expirare înscrisă pe document.

 

Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) reaminteşte furnizorilor de servicii medicale aflaţi în contract cu casele de asigurări de sănătate, dar şi asiguraţilor, că termenul de valabilitate a cardurilor naționale de sănătate emise până la data de 31 iulie 2018 a fost prelungit de la 5 la 7 ani, prin Hotărârea de Guvern nr. 458 din 28 iunie 2018.

Facem această precizare deoarece în ultimele zile instituţia a primit semnalări telefonice că unii furnizori aflaţi în contract cu casele de asigurări de sănătate au refuzat să acorde servicii medicale persoanelor asigurate, sub motiv că acestea deţin carduri cu termenul de valabilitate inscripţionat depăşit”, se menționează într-un comunicat remis de CNAS.

Conducerea instituției menționează că aceste carduri „sunt recunoscute drept valabile de Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate timp de doi ani după data de expirare a valabilităţii inscripţionată pe suprafaţa din material plastic”, deoarece certificatele digitale înscrise în cipurile electronice au o valabilitate de 7 ani. În cazul cardurilor emise anterior datei de 31 decembrie 2012, termenul de valabilitate este 31 decembrie 2019.

 

Totodată, CNAS reamintește că noile carduri naţionale de sănătate, care se emit începând cu data de 1 august 2018, au de la început durata de valabilitate de şapte ani, conform aceleiaşi Hotărâri de Guvern.

Măsura de prelungire a duratei valabilităţii cardurilor permite o economie de circa 270 milioane lei, prin degrevarea bugetului de stat de cheltuielile aferente tipăririi a aproximativ 14,2 milioane de carduri noi în perioada anilor 2018 – 2019, fondurile respective urmând să fie direcționate spre alte cheltuieli din domeniul sănătății publice”, subliniază conducerea Casei.

Totodată, se atrage atenția că acest document este personal şi netransmisibil, unul din rolurile cardului naţional de sănătate fiind acela de a certifica faptul că serviciile medicale decontabile din Fondul Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate (FUNASS) au fost efectiv acordate asiguratului respectiv și nu altei/altor persoane.

 

Raluca Alexandru

Reamintim că Folosirea cardului naţional de sănătate este obligatorie începând cu 1 septembrie 2015. Fără prezentarea acestuia la medicul de familie sau la spital nu pot fi acordate servicii medicale sau medicamente decât pentru cazurile de urgenţă.

În județul Buzău, potrivit datelor puse la dispoziție de președintele CJAS, Raluca Alexandru, , de la lansare și până în prezent au fost emise aproape 350.000 de carduri naționale de sănătate17.120 dintre cardurile returnate de CN Poșta Română au fost ridicate, ulterior, de asigurați, de la sediul Casei județene, iar 1.412 buzoieni au refuzat să primească aceste „pașapoarte de sănătate”, din motive religioase. Pentru a avea acces la servicii medicale în sistemul asigurărilor de sănătate, aceștia din urmă merg la sediul CJAS din trei în trei luni, pentru a solicita adeverința care le conferă accesul la servicii medicale decontate din FUNASS, după ce se verifică, potrivit legislației, calitatea de asigurat a solicitantului.

În perioada 2014-2018 au fost emise și 10.670 de carduri duplicat care, fie au fost deteriorate, fie au fost pierdute sau furate, fie posesorul și-a schimbat datele de identitate.

 


Adaugati un comentariu


 

*