Conceptul educației prin atașament, adus în România de neuropsihiatrul Boris Cyrulnik

Festivitatea de inaugurare a Institutului „Petit Enfance” va avea loc la jumătatea acestei săptămâni, la București, noul concept educațional fiind implementat cu succes în alte țări europene.

 

La jumătatea acestei săptămâni va avea loc, la București, inaugurarea Institutului „Petit Enfance”, eveniment ce va avea loc la Institutul Francez și se va bucura de prezența fondatorului acestei forme de educație revoluționară, care se bucură de un mare succes în tările Europei de Nord.

Este vorba de neuropsihiatrul Boris Cyrulnik, desemnat de președintele Franței să reformeze sistemul educațional francez, după ce acesta a fondat institutul de formare în educația preșcolară „Petit Enfance”. De la înființare, institutul fondat de neuropsihiatrul francez a format peste 650 de persoane în noua tehnică educațională propusă de acesta, tehnică ce este folosită cu rezultate excelente în Finlanda și Suedia. „Când educatorul valorizează relaţia cu copilul, transmiterea informaţiei se face foarte simplu. În şcolile din Finlanda şi Suedia, educarea se face fără nicio lacrimă şi numai cu zâmbete”, a declarat neuropsihiatrul francez, rezumând în cîteva cuvinte conceptul pe care se bazează noua sa tehnică.

Acest concept va fi adus și în România, odată cu inființarea Institutului „Petit Enfance” la București, care va oferi cursuri pentru formarea părinţilor sau viitorilor părinţi, bunicilor, educatorilor, persoanelor care lucrează în centrele sociale, asistentelor medicale şi oricărei persoane interesate şi implicate în dezvoltarea copiilor între 0 şi 6 ani.

 

Boris Cyrulnik

Preocuparea lui Boris Cyrulnik pentru edicația copiilor de vârstă preșcolară rezidă din propria sa traumă, trăită în copilărie, când a fost despărțit de părinți, în timpul celui de-al doilea război mondial, când trupele germane au ocupat Franța. Provenind dintr-o familie de evrei ruși emigrați în Franța, viitorul neuropsihiatru și părinții lui s-au numărat printre victimele nazismului, fiind despărțiți la scurt timp după ce trupele germane invadaseră Franța.

Pentru a-i salva viața, părinții săi l-au lăsat într-o pensiune, la scurt timp fiind deportați de naziști într-un lagăr din Germania.

Ulterior, acesta a ajuns într-un orfelinat din Bordeaux, unde a fost luat în grijă de o educatoare care l-a ascuns în propria casă, pentru a-l pune la adăpost de naziști. În 1943, a fost însă prins de trupele germane, dar în urma unui bombardament a reușit să evadeze, înainte de a fi deportat. De această dată salvarea sa a venit din partea unei femei pe care a întâlnit-o în timp ce încerca să se ascundă, aceasta ducându-l undeva la țară, unde l-a angajat ca salahor într-o gospodărie, sub un nume francez. Abia după sfârșitul războiului și-a regăsit o mătușă care l-a luat la Paris, care s-a ocupat de educația sa.

 

Aceste experiențe traumatizante trăite în copilărie l-au marcat profund pe Boris Cyrulnik  și l-au determinat, ulterior, să decidă să se dedice studiului dezvoltării copiilor  până în șase ani.

Face acest lucru de 50 de ani, ajungând astfel să să descopere aspecte importante care influenţează dezvoltarea copiilor, pe care le impărtășește părinților și educatorilor, în cadrul Institutului Petit Enfance. Acesta explică faptul că „întregul sistem de formare are la baza Teoria Ataşamentului care oferă un compendiu de date ştiinţifice în care neuroştiinţa se aliniază cu activitatea psihologilor, sociologilor şi artiştilor pentru a explică modul în care încrederea în sine le oferă copiilor şansa de a învăţa cu plăcere, îi formează pentru şcoală şi îi pune în relaţie cu elementele esenţiale din viaţă de adult”.

Cursurile institutului care va fi inaugurat miercuri, la București, vor începe din luna ianuarie a anului viitor.

 


Categorii: Actual, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*