Drepturile pasagerilor aerieni, aparate de ECC Romania

5 iulie 2012 | 0 comentarii |

Centrul European al Consumatorilor din Romania (ECC Romania) impreuna cu Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor acorda consultanta pasagerilor interesati de drepturile lor legale.

 

Odata cu inceperea  sezonului estival, pasagerii care pleaca de pe aeroporturi europene trebuie sa fie increzatori in drepturile lor in caz de intarzieri ale zborurilor, anulari ale acestora sau pierderi ale bagajelor. Astazi, in 28 de aeroporturi din spatiul European, Centrele Europene ale Consumatorilor au fost la dispozitia cetatenilor europeni pentru a le oferi consiliere cu privire la drepturile lor de pasageri, anunta ECC Romania printr-un comunicat de presa remis miercuri, 4 iulie.

In documentul amintit se mentioneaza ca Centrele Europene ale Consumatorilor  ofera  cetatenilor indrumare gratuita referitoare la drepturile lor, atunci cand calatoresc sau fac cumparaturi dincolo de granite. Acestea pot de asemenea sa ii ajute sa isi solutioneze problemele cu comerciantii din alte state europene ( inclusiv Islanda si Norvegia) atunci cand lucrurile nu merg asa cum ar trebui.

Comisarul European pentru Sanatate si Consumatori John Dalli apreciaza ca „Centrele Europene ale Consumatorilor ajuta in fiecare zi cetatenii in probleme concrete de consum transfrontalier si contribuie adesea la rezolvarea usoara si rapida a disputelor. Salut campania de informare cu scop determinat de astazi, care ofera informatiile potrivite la momentul potrivit. Sprijinim reteaua ECC deoarece dorim sa sprijinim cetatenii in a-si vedea drepturile aplicate in mod corespunzator”.

In 2011, Centrele Europene ale Consumatorilor s-au confruntat cu aproximativ 28 000 de reclamatii referitoare la achizitii transfrontaliere de bunuri si servicii. Subiectul principal, reprezentand o cincime din numarul total de reclamatii ( mai mult de 5600), vizeaza calatoria cu avionul. Principala cauza a reclamatiilor o reprezentau anularile zborurilor (aproximativ 30% dintre cazuri), intarzierile (24%), pierderea sau deteriorarea bagajelor (15%), dar si refuzul imbarcarii, preturile si suprataxele non-transparente, problemele  tehnice in procesul de rezervare sau practicile comerciale neloiale.

Centrele Europene ale Consumatorilor au reusit sa ajute consumatorii sa obtina o rezolvare pe cale amiabila in aproximativ 50% dintre cazuri in 2011.

Imputernicirea celor 500 de milioane de consumatori ai Europei , ale caror cheltuieli se ridica la 56% din PIB-ul UE, va fi o contributie esentiala la cresterea economica.

Reteaua Centrelor Europene ale Consumatorilor este cofinantata de Comisia Europeana si de autoritatile nationale pentru protectia consumatorilor.

Centrul European al Consumatorilor din Romania (ECC Romania) impreuna cu Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor au distribuit, miercuri, materiale informative despre drepturile pasagerilor, in incinta Aeroportului International „Henri Coanda”, la terminalul „Plecari” intr-o actiune comuna a retelei ECC-Net.


Adaugati un comentariu


 

*