In martie se trece la digitalizarea integrala a serviciilor medicale de urgenta

30 ianuarie 2017 | 0 comentarii |

Completarea fiselor pacientilor nu se va mai face pe hartie, ci doar in format electronic, cu ajutorul tabletelor care se afla deja in dotarea serviciilor de Ambulanta, a SMURD si a sectiilor UPU din spitale.

 

Raed Arafat

Raed Arafat

Anuntat initial a avea loc la sfarsitul anului trecut, momentul renuntarii definitive la completarea fiselor pacientilor pe hartie in cadrul servicilor medicale de urgenta, se pare ca se va produce in cursul lunii martie. Atunci, vechiul sistem va fi definitiv inlocuit cu noua procedura electronica implementata de Serviciul de Telecomunicatii Speciale la nivelul sectiilor UPU si al serviciilor de Ambulanta si SMURD.

Anuntul a fost facut ieri, de secretarul de Stat Raed Arafat, coodronatorul Departamentului pentru Situatii de Urgenta, care a precizat ca la momentul actual, noul sistem de raportare digitalizata a inlocuit in peste 90 la suta vechiul sistem cu care se lucra pana acum. „Rata de raportare la SMURD depaseste 90 la suta, la Ambulanta mai avem zone in care nu se raporteaza complet, doar partial, iar la UPU, iarasi partial. Suntem inca in faza de testare si incercam ca, pana la sfarsitul lunii februarie, sa il folosim ca sistem principal de raportare. Incercam ca, de la 1 martie, sa ajungem catre oprirea utilizarii hartiei in sistem, vom scoate treptat hartia si vom folosi doar sistemul digital de raportare. Sper ca acest sistem sa intre in utilizare maxima din martie, sa putem reusi cel putin in parte, daca nu total, sa intram suta la suta pe sistemul digital”, a declarat dr. Arafat.

 

ambulanta-buzau(2)Implementarea noului sistem de raportare a ridicat la inceput serioase probleme, existand numeroase plangeri din partea personalului medical de la Ambulanta si SMURD, referitoare la utilizarea noilor tablete primite in dotare. Obisnuiti cu vechiul sistem, ce presupunea completarea fiselor medicale pe hartie, unii dintre angajati au avut anumite dificultati in a se adapta noului sistem de raportare, plangandu-se ca se pierde prea mult timp cu completarea datelor pe tableta si ca trebuie sa acorde mai multa atentie acestui aspect decat pacientului.

Au existat si cateva cazuri in care pacientii care solicitasera interventia Ambulantei, nestiind despre implementarea noului sistem de raportare, i-au acuzat pe medicii si asistentii din echipaj ca „s-au jucat pe tableta” in loc sa le acorde ingrijirile medicale de care aveau nevoie. Cu timpul insa, procedurile au fost intelese, iar marea majoritate a cadrelor medicale s-a obisnuit cu utilizarea tabletelor digitale, astfel ca noul sistem nu mai ridica mari probleme la acest moment.

 

UPURaed Arafat a reiterat problema supra-aglomerarii majoritatii Unitatilor de Primire Urgente din spitale, admitand ca aceasta este o probleme greu de rezolvat, una din principalele cauze fiind si criza de medici cu care se confrunta serviciile de urgenta din tara. „Aglomerarea UPU e simptomul unor deficiente din sistem care nu apartin UPU, e simptomul unei boli care se afla in afara UPU, pentru ca pacientii nu au acces la medicul de familie, sau in week-end, nu au acces la ambulatorii decat prin programari care dureaza foarte mult, laboratoarele unde trebuie sa-si faca analize ii pun pe liste de asteptare. Aceste cazuri, odata ajunse in UPU, devin extrem de revendicative daca stau si asteapta patru-cinci ore. La noi, medicul te vede intr-o ora, maxim doua, dar daca esti cod rosu, te vede imediat, asta e cert. Nu te lasa acolo daca esti in stop cardiac sau infarct miocardic acut, dar problema care apare in toate UPU din tara este modul in care procesam bolnavul si modul in care acesti bolnavi ajung, si de ce ajung. Mai exista o categorie, a celor care vin pe picioarele lor si, in urma unui consult, s-ar putea sa descoperim ca sunt urgente foarte grave”, a declarat in acest sens secretarul de stat.

Medicul a reamintit ca exista cinci nivele de clasificare a cazurilor care ajung in sectiile de Urgenta ale spitalelor, nivelul rosu fiind reprezentat de pacientii in stare foarte grava, carora li se acorda ingrijiri medicale imediat ca ajung la spital, in timp ce nivelul alb este reprezentat de pacientii care au nevoie de o minima ingrijire medicala si sunt lasati sa mai astepte, intrucat prioritate se acorda cazurilor mai grave, incadrate la celelalte nivele de clasificare.

 


Categorii: Actual, Autoritati, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*