Mai putine batai de cap pentru personalul medical, la obtinerea unor documente profesionale

9 iunie 2016 | 0 comentarii |

Ministerul Sanatatii a dispus DSP-urilor din tara si personalului propriu de la Resurse Umane o serie de reguli ce trebuie respectate pentru facilitarea eliberarii acestor documente si scurtarea timpului de asteptare.

 

Ministerul sanatatii 2 jpgUna dintre problemele pe linie administrativa de care noul ministru al Sanatatii a luat cunostinta la preluarea mandatului este si aceea a dificultatii si intarzierii cu care sunt eliberate anumite documente profesionale solicitate de personalul medical.

Pe adresa institutiei au fost primite numeroase plangeri in acest sens din partea medicilor si asistentilor medicali. Acestia sunt nemultumiti in principal de procedurile greoaie si de perioada indelungata de asteptare pana sa le fie eliberate documentele solicitate, iar o analiza efectuata in acest sens a demonstrat ca plangerile sunt intemeiate.

In aceste conditii, a fost elaborat un set de masuri care au fost comunicate in teritoriu, tuturor Directiilor de Sanatate Publica din tara, precum si functionarilor din aparatul administrativ al ministerului, cu solicitarea de a fi puse imediat in aplicare.

 

medic-examenAstfel, conform noilor reguli impuse de Ministerul Sanatatii, Directiile de Sanatate Publica sunt obligate ca pana pe data de 15 iunie sa afiseze pe site-urile proprii numele si prenumele persoanei responsabile pentru preluarea si gestionarea documentelor si ale inlocuitorului acesteia, biroul in care aceste persoane pot fi gasite si numarul de telefon la care pot fi contactate. In acelasi timp, DSP-urilor li se impune ca de acum inainte sa respecte cu strictete termenul de cinci zile lucratoare in care trebuie sa trimita la Ministerul Sanatatii dosarele membrilor personalului medical care au solicitat anumite documente ce se elibereaza de aceasta institutie.

De asemenea, DSP-urile mai sunt obligate sa afiseze textul ghidului privind documentele care se depun la sediile lor precum si a documentelor emise de Ministerul Sanatatii care pot fi eliberate de directiile de sasnatate publica, astfel incat solicitantii sa stie exact pasii pe care ii au de urmat atunci cand solicita un document profesional.

 

medici tineriSetul de masuri impuse vizeaza si Directia Generala Resurse Umane, Juridic si Contencios din cadrul Ministerului Sanatatii, orarul de functionare al acesteia urmand a fi ajustat in asa fel incat sa permita cu prioritate preluarea apelurilor in intervalul orar 9-11, fara intreruperi cauzate de procesarea documentelor. Decizia a fost luata tinand const de numeroasele plangeri referitoare la imposibilitatea solicitantilor de a intra in dialog telefonic cu functionarii de la minister, intrucat programul de preluare a apelurilor se suprapunea cu cel de procesare a documentelor. „Pana acum, personalul din minister, in orarul de preluare a apelurilor telefonice, trebuia sa faca si procesare paralela a dosarelor. Pentru a asigura un proces cat mai rapid si eficient, ministerul considera ca aceste doua simple masuri pot contribui la scurtarea perioadei de eliberare a certificatelor si, mai ales, sa reduca numarul dosarelor care se intorc la solicitanti pentru completari. Pe termen mediu, Ministerul Sanatatii cauta solutii si pentru sporirea personalului din DGRJC care este subdimensionat fata de necesarul optim. Informatizarea intregului proces si renuntarea la dosarele pe hartie este optiune de luat in calcul”, se arata intr-un comunicat remis in acest sens de Ministerul Sanatatii.

 


Adaugati un comentariu


 

*