Ministrul Sanatatii stie sa-si vanda bine imaginea in mass-media

5 septembrie 2013 | 0 comentarii |

O analiza a MediaIQ, primul serviciu inteligent din Romania arata ca ministrul Sanatatii a fost in atentia mass-media in prima jumatate a acestui an de 15.961 de ori, in timp ce secretarul de stat Raed Arafat a beneficiat de 6.715 expuneri.

 

Nicolaescu si Arafat, cei mai vizibili in media

Nicolaescu si Arafat, cei mai vizibili in media

Plecand de la observatia ca „actorii publici si privati din Sanatate au avut o prima jumatate de an cel putin agitata”, in care autoritatile si Ministerul Sanatatii (MS) au facut promisiuni peste promisiuni, reprezentantii MediaIQ au constatat, in urma analizei uneia dintre propriile aplicatii, ca marii producatori de medicamente nu au fost prea activi in comentariile privind promisiunile Ministerului. Preferand probabil sa astepte implementarea masurilor promise, inainte de a-si exprima parerea in mod public, reprezentantii industriei farmaceutice au avut o cu 23% mai mica fata de perioada similara a anului precedent, in timp ce Ministerul Sanatatii si ministrul Eugen Nicolaescu au avut cea mai buna vizibilitate.

Ce-i drept, industria farma a obtinut in urma negocierilor cu MS, la care au pus umarul si reprezentantii FMI de fiecare data cand s-au aflat in Romania, reducerea termenelor de plata a facturilor pentru medicamente de la 300 de zile pana la 30-60 de zile, redeschiderea listei de medicamente dupa aproape sase ani de inertie astfel incat romanii sa aiba acces la medicamente inovative, precum si compromisul privind taxa clawback.

 

Sursa: MediaIQ

Sursa: MediaIQ

Cele mai mari zece companii farmaceutice din Romania au beneficiat, astfel, potrivit MediaIQ, de o acoperire in mass-media online in scadere cu 23% in intervalul 1 ianuarie – 1 iulie 2013, in care au fost scrise 3.032 de articole, fata de 3.907 in perioada similara din 2012.

GlaxoSmithKline (GSK) a beneficiat de cea mai mare expunere media in perioada analizata, cu un coverage de 812 articole publicate, ziua de varf in functie de numarul de aparitii online fiind 27 iunie 2013, imediat dupa anuntul ca GSK va renunta la fabrica de medicamente de la Brasov, in care au fost publicate 166 de articole despre compania farmaceutica.

Comparand rezultatele din prima jumatate a anului in curs referitoare la vizibilitatea GSK cu datele corespunzatoare perioadei similare de anul trecut, in 2013 s-a discutat insa mai putin despre aceasta companie – 812 aparitii, fata de 1.168 de articole in 2012.

Sanofi s-a confruntat cu cea mai semnificativa scadere de vizibilitate in perioada analizata, beneficiind de 365 de articole, in timp ce in primele sase luni din 2012 au aparut 624 de articole.

Abbott, al zecelea cel mai important jucator din clasament, a avut 158 de aparitii in primele sase luni ale anului curent, in crestere de la 29 de aparitii in perioada similara din 2012.

 

Dragos Damian, presedinte APMGR

Dragos Damian, presedinte APMGR

Asociatiile private din industria farmaceutica au avut cam aceeasi expunere ca in anul precedent, fiind depasite insa de institutiile publice ca expunere, in intervalul analizat. Cea mai mare vizibilitate a avut-o Ministerul Sanatatii, despre care au fost publicate 19.432 de articole online, in timp ce Asociatia Romana a Producatorilor Internationali de Medicamente a beneficiat de 584 de aparitii, fata de 387 in 2012, Asociatia Producătorilor de Medicamente Generice din Romania a fost aproape la fel de vocala ca in prima jumatate a anului trecut (311 aparitii in 2013, respectiv, 313 in 2012), în timp ce activitatea Local American Working Group a avut doar 48 de aparitii in 2013 fata de 204 in 2012.

Cei mai vizibili reprezentanti ai institutiilor publice in mass-media online au fost ministrul Sanatatii, Eugen Nicolaescu (15.961 de aparitii), si secretarul de stat in MS, Raed Arafat (6.715 aparitii).

Din zona asociatiilor profesionale private, Dragos Damian, presedintele Asociatiei Producatorilor de Medicamente Generice din Romania, a beneficiat de cea mai mare expunere (481 de aparitii).

Principalele teme conexe abordate in mass-media au fost termenele de plata ale medicamentelor (3.745 aparitii), redeschiderea listei de medicamente compensate (1.840 aparitii) si legea clawback (1.313 aparitii).

 

Media IQ, primul serviciu de media intelligence din Romania ofera acces instant la peste 110.000 de surse online: publicatii, social media, forumuri, bloguri si comentarii, punand la dispozitia clientilor sai rezumate automate, rapoarte, analize complexe si alerte usor customizabile.


Adaugati un comentariu


 

*