Noul „mercurial” al erorilor medicale

17 aprilie 2012 | 0 comentarii |

Asa cum functioneaza la ora actuala sistemul medical, bolnavul care nu are  relatii si chiar si acesta uneori, este  umilit, ignorat si dezinformat. Nu de putine ori am vazut, am auzit sau am trait pe propria piele „tratamentul” inuman care i se ofera bolnavului in momentul in care un medicament a fost imposibil de gasit, ori nu s-a putut ajunge la el decat cu bani din buzunar sau, mai grav, a venit prea tarziu. Nu sunt exceptii nici cazurile in care aflam ca bolnavii au fost nevoiti sa-si cumpere doctoriile de care aveau nevoie sau chiar bunavointa medicilor, si tot ei au fost pedepsiti daca au avut ghinionul sa incapa pe mainile cuiva care in loc sa-i vindece, i-a nenorocit.  Exemplul cel mai recent si mai zguduitor este cel al bolnavului de cancer pentru care statul roman a fost obligat de CEDO la despagubiri de 20.000 de euro, dar abia la sase anui dupa ce omul a murit.

Ministerul Sanatatii nu a adoptat nici pana acum regulamentul european prin care pacientii ar putea fi despagubiti in termen de 90 de zile, daca pot dovedi ca au avut de suferit moral, psihic sau fizic de pe urma unui serviciu medical, iar pacientul se plimba intre spital, Colegiul Medicilor sau directiile de sanatate si abia dupa luni sau ani de zile afla ca de fapt instanta de judecata este singura care poate sa-i dea dreptate.

 

Asociatiile de pacienti, ca si Colegiul Medicilor au decis insa ca este timpul sa nu mai privim fara sa reactionam la actuala lege a malpraxisului si cer urgentarea adoptarii legislatiei europene. „Nu mai putem tolera lipsa tratamentelor si umilirea bolnavilor, nici din partea Ministerului Sanatatii si a Casei de Asigurari de Sanatate, nici din partea medicilor, asistentilor si brancardierilor pe holurile spitalelor. Cerem drepturi egale cu cele din Uniunea Europeana, pentru pacientii romani”, este mesajul asociatiilor care apara drepturile bolnavilor.

Potrivit proiectului de act normativ, pacientul se va adresa direct, managerului spitalului sau medicului, care la randul lor vor merge la societatea la care sunt asigurati, iar aceasta stabileste prejudiciul si vine cu o oferta. Pentru fiecare eroare medicala s-a intocmit un „mercurial”, printr-o asigurare medicala de malpraxis. Un pansament uitat in plaga operata va avea un pret, un diagnostic gresit alt pret, un tratament necorespunzator va fi tarifat intr-un anume fel, iar neglijenta, administrarea gresita a unui medicament sau neinformarea pacientului de catre medic asupra unor riscurilor la care se supune vor costa scump. Despagubirile se vor face pe cale amiabila, iar medicii vor fi, probabil, nevoiti sa-si modifice si ei „mercurialul” sau chiar sa renunte la el si sa acorde mai multa atentie actului medical.

Daca va fi asa, insa, vom afla saptamanile viitoare.

 


Categorii: Actual, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*