Pacientii, receptivi la noul mecanism de feedback privind experienta traita in spitale

In mai putin de o saptamana, peste 2.800 de persoane externate din unitati medicale au raspuns chestionarelor primite prin SMS de la Ministerul Sanatatii.

 

salon pacienti eliasNoul mecanism care evalueaza gradul de satisfactie al pacientilor care au fost internati in spitalele publice functioneaza la parametri optimi, iar pacientii par destul de receptivi la mesajele prin care li se solicita opinia despre situatia din spitalele in care au fost internati.

Devenit operational in a doua jumatate a lunii trecute, noul sistem a trimis, in primele cinci zile de functionare, peste 17.000 de SMS-uri pacientilor externati din spitale publice din intreaga tara, iar feedbeck-ul din partea acestora nu a intarziat sa apara. Astfel, in acelasi interval, 2.819 pacienti au raspuns, in timp relativ scurt, chestionarului primit prin SMS de la Ministerul Sanatatii, iar dintre acestia, 2.055 au raspuns la toate cele 10 intrebari. Datele au fost comunicate de catre Ministerul Sanatatii in ultima zi de mandat al lui Vlad Voiculescu, fara a se preciza insa si daca feedback-ul primit pana acum din partea pacientilor este unul mai mult pozitiv sau negativ.

In acest context, este cert ca vechiul sistem de masurare a gradului de satisfactie al pacientilor era ineficient, rezultatele fiind distorsionate si nereflectand realitatea din spitale, asa cum a sustinut si fostul ministru Voiculescu, odata cu implementarea noii modalitati de masurare a satifactiei pacientilor.

 

hol spitalVechiul sistem se baza pe completarea unor formulare de catre pacient, in momentul externarii sau chiar in timpul internarii, dupa care erau introduse intr-un sistem centralizat. Intrucat interactionau direct cu personalul spitalului, pacientii evitau sa prezinte neregulile intalnite in unitatile medicale, temandu-se de eventuale reprercursiuni si astfel, situatia reflectata de aceste chestionare era aproape de perfectiune, in timp ce realitatea din unitatile medicale era cu totul alta.

Pentru ca acest sistem era, practic, inutil, s-a luat decizia inlocuirii sale cu un nou mecanism, bazat pe completarea unor chestionare pe care pacientii le primesc prin SMS, la cateva zile dupe externare. Prin noul sistem, pacientii pot evalua calitatea serviciilor din spital direct prin SMS sau formular web, printr-un sistem pus la punct cu sprijinul Serviciului de Telecomunicatii Speciale, pentru care s-a promis ca exista siguranta maxima, astfel ca fostii pacienti nu mai au nicio rezerva cand isi exprima gradul de satisfactie.

 

telefon aplicatieDaca nu cumva aculalul ministru, care a promis ca va reforma sistemul, nu va anula acest mecanism, anual, vor fi contactati prin aceasta metoda aproximativ jumatate dintre pacientii externati, alegerea acestora fiind aleatorie, iar raspunsurile fiind date sub protectia anonimatului.

Daca in primele cinci zile de la punerea in fucnctiune a sistemului la nivel natinal s-au trimis peste 17.000 de SMS-uri catre pacienti, se estimeaza ca intr-un an vor fi trimise aproximativ 5,4 milioane de astfel de mesaje, in toate retelele de telefonie mobila, catre fiecare esantion reprezentativ de pacienti, selectati aleatoriu de la toate spitalele publice din tara.

Pacientii care vor primi astfel de chestionare nu vor suporta niciun fel de costuri, intrucat SMS-urile de raspuns nu sunt taxate de serviciile de telefonie. Vor fi taxate cu 5 centi doar acele SMS-uri care vor fi trimise in afara fluxului standard intrebare – raspuns.

 


Categorii: Actual, Autoritati, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*