Personalul medical de la SJU Alba învăță să comunice cu pacienții

Conducerea unității medicale a decis că este necesar ca aceștia să participe la cursuri de comunicare, atitudinea și comunicarea deficitară numărându-se printre principalele nemulțumiri exprimate de pacienți cu privire la medicii, asistenții și infirmierele din spital.

 

Nicoleta Cosarca

Fostul manager al Spitalului Județean de Urgență din Alba Iulia, Nicoleta Coșarcă, a organizat o conferință de presă în cadrul căreia a prezentat bilanțul celor șapte ani de mandat, perioada petrecută la conducerea unității medicale luând sfârșit odată cu pensionarea sa.

Cu această ocazie, Nicoleta Coșarcă a precizat că cel mai mare reproș pe care și-l aduce după cei șapte ani petrecuți în funcția de manager al spitalului este legat de faptul că nu a reușit să îmbunătățească și să aducă la un nivel optim comunicarea dintre personalul medical și pacienți.

Din acest punct de vedere, fostul manager a declarat că se aștepta la o schimbare în bine după majorările salariale din această primăvară, sperând că medicii și asistenții vor avea o altă abordare în relația cu pacienții, mai multă răbdare cu bolnavii și le vor explica tot ceea ce aceștia doresc să știe despre starea lor de sănătate. Spre regretul său, acest lucru nu s-a întâmplat, iar acest fapt a fost semnalat de majoritatea pacienților care au completat chestionarele de feedback cu privire la modul în care au fost tratați în spital.

 

Timp de șase luni, conducerea spitalului a cules astfel de informații de la pacienții care au trecut pragul spitalului, iar la o analiză amănunțită a răspunsurilor oferite de aceștia s-a constatat că cele mai multe nemulțumiri erau legate de atitudinea personalului medical și de comunicarea defectuoasă în relația cu pacienții. În această situație, problema a fost prezentată sociologului spitalului, care a realizat un curs de comunicare ce va fi predat atât medicilor, cât și asistentelor și infirmierelor din spital.

Nu am făcut suficiente progrese în ceea ce înseamnă comunicarea cu pacienţii, și de aceea am luat această decizie. De săptămâna aceasta, încep cursurile de comunicare, cu o agendă şi un format interactiv al personalului, şi probabil că vom ajunge şi la îmbunătăţiri”, a declarat fostul manager al spitalului din Alba Iulia. Astfel, cadrele medicale vor fi instruite cum să interacţioneze mai eficient cu pacientul sau cu aparţinătorii, cum să răspundă în mod corespunzător nevoilor acestora şi să le comunice mai pe înţelesul lor, în timpul limitat pe care îl au la dispoziţie, un diagnostic sau alte informații legate de situația stării de sănătate.

 

Nicoleta Coșarcă a vorbit și despre aspectele pozitive care țin de mandatul său, precizând că în ultimii șapte ani, în spitalul din Alba s-au investit circa 10 milioane de euro, bani folosiți în special pentru modernizarea și dotarea cu aparatură performantă a secțiilor.

În afară de cursul de comunicare pe care îl vor urma cadrele medicale, aceasta „lasă moștenire” noii conduceri și alte proiecte aflate deja în faza de implementare.

Noul manager al SJU Alba, Diana Mârza, care până acum a îndeplinit funcția de director financiar al unității medicale, a declarat că se pregătește documentaţia pentru extinderea și dotarea ambulatoriul integrat, în vederea relocării lui. „Am depus proiectul la Compania Naţională de Investiţii, urmând să semnăm într-o lună contractul, de peste 19 milioane de lei, pentru Secţia de Psihiatrie. Totodată, vom reabilita, cu bani de la Consiliul Județean, Cardiologia şi Medicina internă, Pediatria, Oftalmologia (aici avem  şi o sponsorizare de 200.000 de lei), Secţia de Recuperare BMF, Blocul operator, secția Obstetrică şi Ginecologie, Neonatologia şi Ortopedia”, a detaliat Mârza.

 


Categorii: Actual, Spitale, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*