Piata online, plina de medicamente, produse non-farmaceutice si aparatura medicala contrafacute

21 februarie 2013 | 0 comentarii |

72.000 de consumatori au fost ajutati anul trecut de Reteaua Centrelor Europene ale Consumatorilor, fie sa-si recupereze prejudiciul, fie sa stopeze comercializarea falsurilor, mai ales pe internet.

 

De cate ori nu ati primit pe e-mail, invitatia de a cumpara online, produse de slabit, aparatura si produse  „minue” pentru intretinere corporala sau chiar „medicamente minune” despre care nimeni nu a auzit? De multe ori, cu siguranta, iar multi dintre cei care au avut nevoie au si cumparat, uneori cu bani multi, astfel de produse.

Toate ar fi bune si frumoase, daca toate magazinele online ar fi si serioase, iar produsul astfel cumparat, comod si civilizat, foloseste scopului pentru care a fost solicitat. Din pacate, multi dintre cumparatori nu verifica firma de la care comanda astfel de produse, sau se lasa incantati de pretul mic la care exista „oferta” si se aleg cu… un fals, cu banii pierduti si chiar cu reactii adverse uneori periculoase. Cel putin asta constata, zilnic, cei de la Protectia Consumatorului.

 

Marti, la Parlamentul European, in cadrul unui eveniment gazduit de  Malcom Harbour, Presedinte al Comitetului pentru Piata Interna si Consumatorilor (IMCO), Tonio Borg, Comisarul European pentru Sanatate si Consumatori a prezentat rezultatele Raportului Anual pentru anul 2012 al Retelei Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC Net).

Raportul arata ca in 2012, Centrele Europene ale Consumatorilor au inregistrat mai mult de 72.000 de cereri de informare si reclamatii de la consumatori, referitoare la achizitiile transfrontaliere intre statele UE, Norvegia sau Islanda.

In comparatie cu anul precedent, un sector problematic in 2012 s-a dovedit a fi sectorul produselor medicale non-farmaceutice, al aparatelor si echipamentelor terapeutice. Aceasta reflecta o tendinta in crestere a vanzarilor online a produselor ce furnizeaza de cele mai multe ori informatii nefondate sau inselatoare asupra  calitatilor medicale, de sanatate ale acestora, pastilele de slabit fiind exemplul cel mai intalnit.

 

In 2012, mai mult de jumatate dintre reclamatiile care au necesitat interventia Centrelor Europene ale Consumatorilor fata de comerciantul reclamat, au fost solutionate amiabil sau au fost redirectionate altor organisme de solutionare: 45% din reclamatii au fost incheiate cu succes dupa gasirea pe cale amiabila  a unei solutii de catre Centrul European al Consumatorilor implicat cu vanzatorul, 13% din reclamatii fiind transferate pentru solutionare altor organisme (ex. organisme ADR, autoritati nationale in domeniu, instante).

Pentru simplificarea procedurilor, Centrele Europene ale Consumatorilor au oferit consumatorilor consiliere pentru ca acestia sa–si exercite singuri drepturile.

Reteaua Centrelor Europene ale Consumatorilor acopera 29 de state (toate statele membre UE plus Norvegia si Islanda). Pentru mai multe informatii inclusive pentru vizualizarea intregului Raport Anual al Centrelor Europene ale Consumatorilor – 2012 utilizati: http://www.eccromania.ro/media/pdf/Report_ECC-Net_2012.pdf


Categorii: Actual

Adaugati un comentariu


 

*