Primul call-center de urgente pediatrice se extinde la nivel national

Infiintat la Cluj, la inceputul anului trecut, serviciul PEDITEL s-a bucurat de un succes peste asteptari, fapt pentru care proiectul va fi extins si in celelalte judete, incepand cu luna iunie.

 

peditelIn luna ianuarie a anului trecut, Spitalul de Urgenta pentru Copii din Cluj, impreuna cu fundatia Parinti din Romania si cu sprijinul financiar al fundatiei Vodafone, au demarat un proiect-pilot programat initial sa se desfasoare pe parcursul unui singur an. Proiectul viza infiintarea unui serviciu call-center de urgenta dedicat exclusiv copiilor.

Serviciul Peditel este primul de acest gen infiintat in Romania, punand la dispozitia parintilor numarul de urgenta 1791, prin intermediul caruia acestia pot intra in orice moment in legatura cu un medic pediatru caruia sa ii ceara sfaturi in cazul in care copiii lor dau semne ca nu se simt bine. Proiectul s-a bucurat de un succes nebanuit inca din primele luni de la demararea sa, asa ca pe parcurs s-a luat decizia permanentizarii acestuia. Prin urmare, dupa ce a trecut un an de la infiintarea sa, serviciul Peditel a continuat sa functioneze, initiatorii sai luand decizia ca acesta sa fie extins la nivel national, dat fiind ca in 16 luni de functionare au fost primite peste 12.000 de apeluri, iar 97 la suta dintre parintii care au sunat la numarul 1791 s-au declarat foarte multumiti de serviciile oferite de cei 34 de medici care deservesc permanent call-centerul , lucrand in ture.

 

peditel-1791Si pana acum, numarul putea fi apelat din toata tara, insa majoritatea apelurilor veneau din zona Clujului. Pe fondul cresterii numarului de apelanti, s-a simtit nevoia suplimentarii numarului de medici si a centrelor in care aceste apeluri sa fie preluate. Astfel, fundatia Parinti din Romania a anuntat ca, de luna viitoare, serviciul se va dezvolta si  se va extinde la nivel national. Pentru aceasta va fi nevoie de 60 de medici pediatri, care vor asigura prin garzi necesarul de asistenta medical. Initiatorii proiectului sunt in cautarea celor amatori sa se alture.

Referindu-se la stadiul in care se afla in prezent proiectul de extindere la nivel national, Cristina Grigore, directorul fundatiei, a declarat ca suntem in testari tehnice pentru a extinde serviciul Peditel, urgente si sfat medical pediatric non-stop, la nivel national, acesta fiind urmatorul pas in ceea ce priveste call-center-ul care functioneaza la Cluj-Napoca din ianuarie 2014. De la inceputul lunii iunie ar trebui sa fie operational, iar numarul 1791 va fi apelabil la nivel national in retelele de telefonie. Ne propunem ca serviciile Peditel sa fie asigurate la nivel national de circa 60 de medici pediatri, care vor lucra in garzi, pentru a acoperi 24 de ore din 24”. Pentru ca cei 42.000 de euro alocati initial de fundatia Vodafone s-au epuizat, fondurile necesare in prima faza vor fi asigurate de Primaria Cluj-Napoca, urmand sa fie incheiate parteneriate si contracte de sponsorizare cu alte institutii din tara si cu diferite companii, in conditiile in care costurile lunare se ridica la 10.000 de euro.

 

Dr. Calin Lazar

Dr. Calin Lazar

Proiectul a fost privit la inceput cu reticenta de catre medici, orice profesionist stiind ca actul medical presupune o examinare amanuntita a pacientului, iar consultatiile prin telefon nu sunt o practica foarte agreata in bransa, lucru foarte firesc, de altfel. Directorul medical al Spitalului de Urgenta pentru Copii din Cluj, medicul Calin Lazar, a explicat insa ratiunea care a stat la baza demararii acestui proiect precizand ca „atunci cand medicul de familie are 20 de consultatii pe zi si nu mai poate primi nici urgentele majore, atunci efectiv parintele ce putea sa faca, decat sa ia copilul sa fuga cu el la Urgente. Asa, acum suna la 1791 24 de ore din 24, sapte zile din sapte”. In majoritatea cazurilor, parintii suna pentru febra, tuse, ajustari ale medicatiei, varsaturi, diaree, simptome pe care le descriu medicilor de la celalalt capat al firului, iar acestia, daca isi dau seama ca nu este vorba de un caz grav, le dau parintilor sfaturile necesare pentru rezolvarea situatiei. Exista si o colaborare cu serviciul 112, numarul de urgenta fiind apelat de medici atunci cand depisteaza un caz foarte grav. Aceasta colaborare ar urma sa fie extinsa, astfel incat apelurile pentru urgente pediatrice sa poata fi deviate de la 112 la Peditel, atunci cand se considera ca parintii care suna pot fi ajutati de medicii de aici.

 


Categorii: Actual, Fundatii, Medici, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*