Promptitudinea, cheia succesului in industria ospitalitatii

15 ianuarie 2013 | 0 comentarii |

Pentru companiile care activeaza in domeniul ospitalitatii (HoReCa) intretinerea si repararea prompta a echipamentelor reprezinta una din cele mai mari provocari, acestea echivaland, de cele mai multe ori, cu scaderea sau cresterea profitului.

Clientii devin tot mai exigenti in privinta serviciilor pe care le primesc, ei solicitand in primul rand promptitudine. Orice nemultumire a acestora se gaseste doar la un click distanta de platformele social media”, afirma Cristian Craioveanu, managerul companiei Eco Serv Grup, specializata in service si importul de piese pentru domeniul HoreCa, cu o prezenta de zece ani pe piata de profil.

Investitiile in echipamente profesionale, care sa asigure un raport calitate/pret sunt importante, un rol deosebit revenind service-ului si posibilitatii de a obtine cat mai rapid piesele de schimb necesare.

Pentru companiile care investesc in acest domeniu este recomandat sa se intereseze, de la bun inceput, de service-ul pe care il primesc dar si de usurinta cu care vor gasi piese de schimb, daca nu de la vanzator, atunci de la o firma importatoare, specializata”, afirma Craioveanu.

Fabricantii, respectiv importatorii ofera de obicei o perioada de garantie de 12 luni, dar dupa scurgerea acestui termen, furnizarea pieselor de schimb si a serviciilor de reparatii si intretinere devine precara.

Exista cazuri in care vanzatorii „asigura” acest serviciu, fara a avea insa o echipa numeroasa, cu care sa poata interveni cu rapiditate, sau piese de schimb originale. Costurile generate de un utilaj care nu functioneaza cateva saptamani sunt uneori egale cu pretul de achizitie al acestuia.

Tocmai din acest motiv alegerea unui furnizor de servicii de intretinere si reparatii este egala in importanta cu cea a alegerii echipamentului.

Recomandam alegerea contractelor all inclusive de mentenanta preventiva si corectiva (care includ si inlocuirea pieselor uzate),  acestea permitand planificarea corecta a costurilor, intrucat o suma fixa, care asigura toate aceste servicii, este mult mai lesne de gestionat in bugetul de cheltuieli. Astfel, se va evita stationarea utilajului, pana la interventia de urgenta, pentru inlocuirea pieselor defecte, existand siguranta unor termene de interventie foarte reduse si a disponibilitatii pieselor de schimb”, declara Craioveanu.

*(Articol scris de Radu Georgescu )


Categorii: Business, Economic

Adaugati un comentariu


 

*