Rețeaua MedLife ia în calcul extinderea în afara granițelor țării

13 februarie 2018 | 0 comentarii |

Cel mai important actor de pe piața serviciilor private de sănătate a încheiat anul precedent pe profit, recuperând pierderile înregistrate la finele lui 2016.

 

Anul precedent a fost unul bun pentru compania MedLife care a devenit, din 2016, prima rețea privată de sănătate din România cotată la bursă. Cotarea la bursă în ultimele zile din decembrie 2016 s-a dovedit de bun augur, compania medicală reușind să treacă pe profit la finele anului precedent, recuperând  pierderea de 1,241 de milioane de lei, consemnată în 2016.

Potrivit rezultatelor financiare preliminare publicate zilele acestea de Bursa de Valori București, MedLife a înregistrat, la finele lui 2017, o cifră de afaceri la nivel de grup de 623,21 milioane de lei, în creștere cu 24% față de 2016, și un profit net de 8,845 de milioane de lei față de anul anterior, când a avut o pierdere 1,241 de milioane de lei, bifând astfel un profit net a fost de 8,845 de milioane de lei.

 

Datele BVB indică o creștere importantă a veniturilor operaționale, care au ajuns la 7.496 de milioane de lei, pe fondul evoluției asendente a vânzării serviciilor medicale în special pe segmentele stomatologie (103%), clinici (28%) și farmacie (25%), dar și pe fondul achizițiilor realizate.  Cheltuielile operaţionale includ cheltuieli fixe şi variabile, precum şi cheltuieli cu bunuri şi materiale utilizate de grup pentru prestarea serviciilor. Astfel, grupul a înregistrat cheltuieli operaţionale de 595.589.780 de lei pe parcursul anului trecut, reprezentând o creştere de 22%, sau 106.688.753 lei, comparativ cu perioada corespunzătoare a lui 2016. Ponderea cheltuielilor operaționale au reprezentat 94,4% în 2017 şi 96,2% în 2016, în totalul veniturilor operaţionale.

Pierderea financiară a crescut, în aceeaşi perioadă, cu 2,196 de milioane de lei, de la 18,385 la 20,582 de milioane de lei, în principal din cauza pierderilor nete din cursul valutar înregistrate în 2017.

 

Mihai Marcu

Ținând cont de acești indicatori, Mihai Marcu, președintele și acționarul majoritar al companiei, spune că „este, poate, momentul ca MedLife să depăşească graniţele României. Pentru 2018, compania îşi propune să menţină ritmul de dezvoltare, creşterea proiectată fiind de 20% faţă de 2017. Estimez că vom finaliza în primul trimestru alte 2-3 tranzacţii de dimensiuni mai mici, a căror activitate de due diligence este aproape de final. Activele grupului au urcat cu 30%, influenţate în princi­pal de achiziţiile societăţilor Almina Trading, Anima şi Valdi Medica, respectiv de finanţarea obţinută prin majo­rare de capital”, a declarat președintele MedLife.

Tot anul trecut, MedLife a fost declarată „Cea mai bună companie din europa Centrală și de Est”, în cadrul Galei Premiilor Pieței de Capital din Europa Centrală și de Est, care a avut loc la Varșovia.

 


Adaugati un comentariu


 

*