Serviciile de întreținere a echipamentelor de imagistică medicală, în vizorul Consiliului Concurenței

30 ianuarie 2018 | 0 comentarii |

Instituția a făcut publice rezultatele unei analize preliminare pe această piață, constatând că încă nu există o evidență clară a companiilor care pot asigura astfel de servicii.

 

Consiliul Concurenței a încheiat recent o analiză preliminară asupra pieței serviciilor de reparaţii şi întreţinere a echipamentelor de radiologie-imagistică medicală, iar rezultatele au fost publicate spre consultare publică.

După cum precizează reprezentanții instituției, analiza a urmărit o mai bună cunoaştere a modului de desfăşurare a activităţii companiilor active atât pe piaţa de service, cât şi pe pieţe aflate în legătură cu aceasta, cum ar fi producţia sau distribuţia de aparate și echipamente de radiologie-imagistică medicală, dar şi organizarea de cursuri de pregătire profesională sau instruirea de specialitate asigurată angajaţilor.

Totodată, au fost vizate aspecte referitoare la relaţiile dintre companii şi autorităţile publice cu competenţe specifice, de autorizare a desfăşurării activităţilor de service pentru aparate și echipamente de radiologie-imagistică medicală.

 

Imagistica prin rezonanta magneticaÎntr-un comunicat al instituției se mai precizează că acțiunea a fost determinată și de unele semnale primite, care făceau referire la posibilul impact anticoncurenţial al unor prevederi cuprinse în diverse acte cu caracter normativ.

O primă concluzie a analizei preliminare efectuate pe această piață este aceea că, la ora actuală, nu există o evidenţă clară şi completă a companiilor care pot asigura service pentru aparatele și echipamentele de radiologie-imagistică medicală.

În consecință, „lipsa unei baze de date care să asigure o evidenţă a furnizorilor de service, după criterii clare, este de natură să afecteze procesul concurenţial, întrucât generează o asimetrie de informaţii atât între furnizorii de service-ofertanţi şi clienţii acestora, cum ar fi spitalele sau policlinicile, cât și între producătorii de aparate și echipamente și servisanții acestora”, se arată în comunicatul Consiliului Concurenței.

 

Producătorii și partenerii servisanți sunt puşi astfel în situaţia de a nu-şi cunoaşte concurenţii reali sau potenţiali, fapt ce se reflectă, în final, asupra consumatorului final, prin stabilirea unor condiţii comerciale contractuale cu efecte directe sau indirecte, asupra clienţilor proprii.

Consiliul Concurenței a mai constatat că instruirea  profesională a personalului de specialitate al servisanţilor este asigurată şi certificată de producător şi reprezintă, totodată, o condiţie esenţială pentru a fi autorizaţi să presteze activitatea de service.

O altă concluzie a analizei preliminare este aceea că nu există prevederi legale care să instituie măsuri de natură să atenueze sau să compenseze efectele posibilelor conflicte de interese în care s-ar putea afla producătorii, în cazul în care asigurarea pregătirii profesionale de specialitate de către aceştia reprezintă singura opţiune viabilă.

 


Categorii: Actual, Autoritati, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*