Sistem de alerta pentru situatii speciale, instalat in premiera la un serviciu de Ambulanta

Toti angajatii serviciului pot fi sesizati concomitent, printr-un buton de panica”, in cazul unor evenimente deosebite ce ar necesita o mobilizare mare de forte.

 

dispecerat ambulantaServiciul de Ambulanta Bihor este prima structura de acest gen din tara care beneficiaza de un sistem de alerta capabil sa ii sesizeze simultan pe toti angajatii, in cazul unor situatii deosebite ce ar necesita prezenta acestora la datorie in afara orelor de program. Este vorba despre un sistem unic pana la acest moment in Romania, care permite doar managerului si directorului medical sa foloseasca un buton de panica instalat pe telefon, prin intermediul caruia sunt apelati, in acelasi timp, toti cei 404 angajati ai serviciului, iar acestia pot raspunde afirmativ sau negativ solicitarii de a se prezenta la serviciu, tot printr-o apasare de tasta.

Nu este vorba despre o convorbire telefonica, tocmai acest lucru dorindu-se a fi evitat pentru ca acest lucru, ca si scrierea, trimiterea si citirea unui mesaj scris ar insemna pierderea de timp pretios in cazul unor situatii deosebite ce impun interventiile medicale spacializate de urgenta.

 

ambulantaGheorghe Pintea, managerul SAJ Bihor, a explicat ca ar fi fost extrem de dificil, chiar imposibil sa fie sunat fiecare dintre cei 404 angajati in parte pentru a fi solicitat. S-a gasit, astfel, solutia acestui sistem care asigura transmiterea semnalului de alarma catre toti angajatii odata, iar acestia, in functie de disponibilitate, pot transmite rapid daca se pot prezenta sau nu la datorie. „Pentru ca de multe ori mesajele nu sunt citite foarte repede, am prevazut sa sune telefonul fiecarui angajat pana cand persoana respectiva confirma apelul. Cand le suna telefonul, fiecare dintre ei trebuie sa apese tasta 1 ca sa confirme si sa se prezinte urgent la statia la care lucreaza si tasta 0 daca nu pot sa vina, fiind in concediu, plecati din tara sau chiar avand o problema din cauza careia nu pot sa se prezinte”, a explicat managerul SAJ Bihor, modul de functionare al sistemului de alerta.

Acesta a spus ca ideea implementarii acestui sistem a aparut in urma  incendiului de la Colectiv, cand personalul Ambulantei bihorene a constientizat ca o situatie asemanatoare se poate intampla oricand si oriunde, asa ca era nevoie sa se gaseasca o modalitate prin care anagajatii sa fie pusi in alerta imediat.

 

Gheorghe Pintea

Gheorghe Pintea

Sistemul de alertare a fost implementat de specialistii IT ai serviciului, impreuna cu o firma specializata din Brasov si a devenit operational in cursul acestei saptamani, urmand a fi folosit doar in cazuri majore cum ar fi accidentele cu victime multiple, dezastre sau alte evenimente cu multe victime ce necesita o mare mobilizare de forte de interventie.

Apelul se efectueaza prin actionarea unui „buton de panica” amplasat pe telefonul fix din biroul managerului si pe telefonul mobil de servici al acestuia, doar doua persoane din cadrul SAJ Bihor avand dreptul sa il foloseasca. Este vorba de managerul serviciului si de directorul medical, singurii ce pot lua decizia in situtatiile enumerate mai sus sa ii mobilizeze pe toti angajatii aflati in timpul liber.

Gheorghe Pintea a mai declarat ca in viitorul apropiat se intentioneaza extinderea acestui sistem si catre terlefoanele celor 165 de voluntari care actioneaza in cadrul serviciului.

 


Categorii: Actual, Ambulanta, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*