Subunitate SMURD in pragul colapsului, din cauza problemelor financiare

 

Paramedicii s-au aflat trei luni in somaj tehnic, iar odata reveniti la munca nu au garantia ca isi vor primi salariile mai mult de doua luni.

 

Cei 12 membri ai echipajului SMURD din localitatea ieseana Podu Iloaiei traiesc zilele acestea stari contradictorii, bucuria reluarii activitatii dupa trei luni de somaj tehnic fiind umbrita de incertitudinea legata de viitorul locului de munca, in conditiile in care autoritatile locale nu le pot garanta la acest moment decat salariul pe urmatoarele doua luni.

In judetul Iasi functioneaza patru substatii SMURD, infiintate in baza unui protocol intre Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta si primariile din comunele respective. In baza aceluiasi protocol, salariile echipajelor trebuie sa fie platite de consiliile locale ale localitatilor pe raza carora aceste echipaje actioneaza.

Cei 12 membri ai echipajului SMURD de la Podu Iloaiei au insa o situatie mai speciala fata de colegii din celelalte trei subunitati din judet, acestia avand calitatea de angajati ai primariei din localitate, situatie in care isi primesc salariul doar din bugetul local al comunei, fara contributia celorlalte localitati pe raza carora echipajul mai actioneaza.

 

Prima problema majora pentru cei 12 paramedici a aparut in urma cu trei luni, atunci cand singura autospeciala de interventie pe care o au in dotare s-a defectat. Primaria nu a avut la acel moment fondurile necesare reparatiei, iar pentru ca paramaedicii nu se mai puteau deplasa la interventii fara autospeciala, au fost trimisi in somaj tehnic.

In conditiile in care administratia locala nu a putut gasi fondurile necesare pentru reparatii, perioada de somaj tehnic a paramedicilor s-a prelungit timp de trei luni, acestia continuand totusi sa intervina la solicitari, in masura posibilitatilor.

In acest timp, s-a gasit o solutie pentru remedierea situatiei, spitalul Sfantul Spiridon din Iasi si Fundatia SMURD alocand cea mai mare parte a sumei necesare reparatiei autospecialei de interventie.

Masina a iesit din service zilele trecute, iar paramedici au primit vestea cea buna, fiind anuntati ca de la inceputul acestei saptamani se pot intoarce la munca.

 

Entuziasmul celor 12 paramedici care si-au reluat activitatea a fost insa taiat de anuntul facut de reprezentantii primariei. Conform acestuia, pentru moment, institutia dispune de fonduri suficiente doar pentru plata pe doua luni a salariilor.

„Ne-am intalnit intr-o sedinta de urgenta la Primarie, unde am fost informati ca de luni ne incepem activitatea. Pe ce perioada, nu stiu nici ei sigur. Au luat bani din alta parte, de la salubritate, chiar si de la consilieri, pentru a mai putea functiona chiar si pana la sfarsitul lunii august. Am vorbit cu domnul primar si eventual o sa facem voluntariat, daca se ramane iar fara bani, pentru ca sunt aici in zona localitati in care nu e nici macar medic de familie la sfarsit de saptamana. Noi putem ajunge in maximum 10 minute” a declarat unul dintre paramedici in prima zi de munca dupa cele trei luni de somaj tehnic.

Acesta a mai precizat ca o solutie asupra careia s-a cazut de acord este ca in urmatoarele doua luni, reprezentantii administratiei locale din Podu Iloaiei sa poarte discutii cu primariile celorlalte comune pe care echipajul le deserveste, pentru ca acestea sa contribuie, la randul lor cu fonduri pentru plata salariilor paramedicilor.

 

 

 

 


Categorii: Actual, Ambulanta, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*