Timișoara a devenit al patrulea oraș cu paramedici SMURD pe motociclete

După București, Constanța și Cluj, ISU Timiș a primit în dotare primele două motociclete care vor ajuta echipajele de intervenție să se deplaseze mai rapid prin traficul aglomerat.

 

Proiectul prin care motocicletele intră în dotarea seviciilor SMURD, care a început să fie implementat în România în urmă cu șapte ani, la nivelul SMURD București, se extinde ușor, ușor și în alte orașe mari din țară. În viitorul mai mult sau mai puțin îndepărtat, astfel de vehicule ar putea intra în dotarea tuturor unităților din România. Inițial, două motociclete au intrat în dotarea SMURD București, în luna octombrie a anului 2011, iar patru ani mai târziu, flota a fost completată cu alte cinci motociclete achiziționate cu bani strânși din donații, prin intermediul unui hypermarket. Conceptul, gândit inițial pentru a-i ajuta pe salavatori să se deplaseze mai rapid la intervenții, prin traficul de coșmar din Capitală, s-a dovedit a fi unul eficient, astfel că s-a luat decizia extinderii sale și în alte orașe mari din țară, unde traficul constituie, de asemenea, o problemă, mai ales la orele de vârf.

Cu sprijinul fundației SMURD și al altor parteneri care s-au alăturat acestui demers, s-au strâns banii din care au fost achiziționate alte motociclete și echipamente necesare, iar de anul trecut, astfel de vehicule au ajuns și în dotarea unităților SMURD din Constanța și Cluj.

De ieri, Timișoara se adaugă pe lista orașelor în care paramedicii SMURD intervin și cu motocicletele, urmând ca, până la sfârșitul lunii, la fel să se întâmple și la Iași.

 

ISU Timiș a primit în dotare două motociclete dotate cu echipament medical de urgență, care include defibrilator semiautomat, instalație de oxigen și trusă de resuscitare, vehiculele și echipamentul aferent fiind achiziționate tot cu sprijinul fundației SMURD și al unei companii private, în condițiile în care costul unei motociclete complet echipate este de aproximativ 25.000 de euro.

Motocicleltele au fost luate în primire de salvatorii timișoreni în prezența secretarului de stat Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență din MAI. Acesta a declarat, cu ocazia evenimentului, că implementarea acestui concept la nivelul Capitalei și al celorlalte două orașe a dus la reducerea semnificativă a timpului de răspuns în oraşele aglomerate şi în zonele foarte greu accesibile pentru maşini, fapt pentru care se dorește extinderea acestui proiect și la nivelul celorlalte orașe din țară, prioritate având orașele mari.

 

Motocicletele primite de ISU Timiș vor fi folosite de 10 paramedici care au urmat un stagiu special de pregătire, astfel că pot pleca în misiune în orice moment. „Personalul de pe motocicletă este pregătit special, au făcut o pregătire de conducere defensivă cu motocicletele în regim de urgenţă, astfel încât să poată să evite să se accidenteze sau să se întâmple ceva pe parcursul intervenţiei. Scopul nu este să meargă motocicletele cu viteză mare, ci mai mult să treacă în zonele care sunt greu accesibile, să poată să se strecoare printre maşini, să ajungă la intervenţii mai rapid decât pot să o facă ambulanţele. Conceptul nu este doar în România, am văzut acest concept şi în alte ţări, unde rezultatele sunt foarte bune și la fel se întâmplă și în orașele în care am implementat până acum acest concept. Motocicletele care sunt la Bucureşti, la Constanţa şi la Cluj au cumulat deja peste 10.000 de intervenţii în anii în care au lucrat, iar cifrele cred că vor creşte”, a adăugat Raed Arafat.

 

Raed Arafat a menționat că încă există o anumită reținere din partea dispecerilor în a trimite la intervenție motocicletele, atunci când au la dispoziție și ambulanțe, dar și-a exprimat convingerea că aceasta va dispărea, cu timpul. „Trebuie să schimbăm acest mod de abordare şi să ajungem ca în secunda în care suntem anunţaţi de cineva de cod roşu în zona de competenţă a motocicletei, imediat să apăsăm butonul şi să o trimitem urgent acolo. Până echipajul de la ambulanţă urcă în maşină, o porneşte şi pleacă, deja motociclistul ajunge acolo şi poate să dea date suplimentare care să modeleze modul de răspuns. Poate să spună că nu e nevoie să vină o maşină cu medic sau că e nevoie neapărat să vină. Poate să schimbe lucrurile prin datele pe care le dă la dispecerat”, a mai precizat secretarul de stat, subliniind că, în plus, pacientul va primi mai repede prim-ajutor calificat.

Costul unei motociclete se ridică la aproximativ 20 de mii de euro, iar în el sunt incluse atât dotările cât și cursurile de pregătire a personalului.

 


Adaugati un comentariu


 

*