Buton de panică la Spitalul Județean Buzău

24 octombrie 2018 | 1 comentariu |

Secțiile vulnerabile din unitatea medicală, dar și agenții de pază au la dispoziție, din această săptămână, un sistem rapid de alarmarea forțelor de intervenție, în caz de pericol iminent.

 

Repetatele scandaluri generate de unii aparținători sau chiar de unii pacienți la Spitalul Județean de Urgență (SJU) Buzău au determinat conducerea unității medicale să ia măsuri suplimentare de protecție a bolnavilor și personalului medical. Decizia a fost luată după ce, săptămâna trecută, o femeie a pulverizat spray lacrimogen în Unitatea de Primiri Urgențe (UPU), în urma unei altercații cu un bărbat, iar activitatea spitalului a fost paralizată mai mult de o jumătate de oră, fiind necesară evacuarea pacienților și a personalului medical. La numai două zile, aparținătorii unui pacient au făcut scandal în curtea spitalului și a fost nevoie de intervenția forțelor de ordine.

Managerul Spitalul Județean de Urgență Buzău spune că numai anul acesta au fost 23 de incidente de acest fel în unitatea medicală, iar 15 dintre ele au fost destul de grave. În aceste condiții, din această săptămână, agenții de pază și secţiile vulnerabile au fost dotate cu buton de panică, un sistem rapid de alarmare a forțelor de ordine, în cazul în care este necesară intervenţia acestora.

 

Potrivit managerului SJU Buzău, Claudiu Damian, prin acționarea acestui „buton de panică”, alerta va fi semnalată mai rapid decât apelându-se la numărul unic de urgență 112 sau prin staţiile de emisie-recepţie. 

Au existat numeroase momente când, în anumite secții și mai ales în UPU activitatea a fost perturabată de anuniți aparținători sau chiar de unii pacienți deosebit de recalcitranți, care au creat probleme atât personalului medical cât și celorlalți pacienți. Joia trecută, când a fost incidentul cu spray-ul la UPU, doar un noroc a făcut să nu avem un caz cu cod roșu, pentru că nu ar fi fost posibil să i se acirde primul ajutor. Au fost probleme și pe ATI, chiar și la Blocul operator, pentru că unii oameni nu înțeleg că acesta este un spital și este nevoie ca, pe lîngă drepturi, într-un spital trebuie să fie respectate și anumite reguli. Pacienții care vin la spital vin să se trateze, trebuie să înțeleagă că există și alți bolnavi care au nevoie de ajutor, iar cadrele medicale trebuie lăsate să-și facă treaba. Din nefericire, uneori nu se întâmplă acest lucru, iar asta ne afectează pe toți și pertirbă  activitatea spitalului”, a precizat managerul Claudiu Damian.

 

Pacienții au cel mai mult de suferit în astfel de cazuri, iar medicii, asistentele medicale și întregul personal au ajuns să se teamă, chiar dacă în cele mai multe cazuri nu sunt vizați direct. „În acest context, am considerat că este necesar ca unitatea medicală să fie dotată cu buton de panică, prin care să fie alertate forțele de intervenție atunci când există o situație de forță majoră. Avem opt agenți de pază pe tură, dar aceștia nu pot face față atunci când numărul scandalagiilor e mare sau dacă aceștia sunt violenți. Așa că, de acum încolo, intervenția forțelor de ordine va fi mult mai rapidă”, a explicat managerul Damian, exprimându-și îngrijorarea față de agresiunile la care se pretează unii pacienți și mai ales unii aparținători care confundă spitalul cu cârciuma sau cu tribuna stadionului de fotbal și nu înțeleg că într-o unitate medicală trebuie respectate anumite reguli.

Butonul de panică poate fi folosit atât de medici și de asistente, cât și de agenții de pază. Odată alertate, forțele de intervenție pot ajunge la spital în cel mult trei minute. Spitalul Judeţean de Urgență Buzău este printre puţinele din ţară dotate cu un astfel de sistem de alarmare.


Categorii: Actual, Medici, Spitale, Stiri

Comentarii (1)

  1. Dr Dr C C POPESCU spune:

    Bine au venit in club. La noi, de ani avem nevoie de paza, iar in garda suntem mereu periclitati, mai ales cand suntem chemati in clinica de urgenta sau la vizite acasa.
    Aceste probleme s-au intensificat in ultimii ani, prin migratie si o democratie numai cu drepturi, prost inteleasa. Suntem, din acest punct de vedere, in stress si periclitati permanent. Personalul mediu ia lectii de autoaparare si comportament in situatii extreme, in ultimii ani. Asa am ajuns… unde ne-am dorit. Este in pret!

Adaugati un comentariu


 

*