CJAS Buzău anunță că solicitarea cardului de sănătate duplicat se poate face online

20 octombrie 2022 | 0 comentarii |

Noul document nu se mai trimite prin poștă, la domiciliul asiguratului, ci va ridicat de la sediul Casei de Asigurări de Sănătate la care s-a depus cererea de eliberare a unui nou document care atestă calitatea de asigurat, după ce acesta va fi tipărit de Imprimeria Națională și va fi transmis instituției. 

 

Casa Județeană de Asigurări de Sănătate (CJAS) Buzău anunță asigurații că în cazul pierderii, furtului sau deteriorării cardului național de sănătate emis inițial, ori în cazul modificării datelor personale de identificare ulterior datei de emitere a cardului sau în alte situații justificate, pot solicita online un duplicat al acestuia, adresându-se Casei de Asigurări în evidența căreia se află.

Cererile completate, însoțite de documentele necesare obținerii cardului național de asigurări de sănătate duplicat pot fi transmise Casei de Asigurări de Sănătate (CJAS) Buzău prin e-mail, la adresa: office@casbz.ro sau prin postă la adresa: Buzau, str. Crizantemelor nr. 18, Jud. Buzau”, transmite conducerea CJAS Buzău, printr-un comunicat.

 

Titularul sau, după caz, reprezentantul legal ori împuternicitul acestuia poate solicita eliberarea cardului duplicat pe baza unei cereri adresate casei de asigurări de sănătate în a cărei evidenţă se află persoana respectivă, însoţită de o copie act de identitate și dovada plăţii contravalorii tipăririi cardului național de asigurări de sănătate duplicat, în valoare de 12,97 lei. Plata contravalorii cardului duplicat se realizează în contul casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidenţă asiguratul.

Pentru CAS Buzău, contul bancar este: RO10TREZ1665005XXX000306, COD FISCAL – 11317897, iar la EXPLICAȚIE se va trece CV CARD DUPLICAT, și OBLIGATORIU, NUME, PRENUME și CNP BENEFICAR.

 

Cererea tip de eliberare a cardului național de asigurări de sănătate duplicat, precum și informațiile necesare efectuării plății contravalorii acestuia se pot descărca de pe site-ul CJAS Buzău, AICI.

Precizăm că, odată cu înregistrarea cererii pentru eliberarea cardului national de sanatate duplicat, CAS Buzau eliberează o adeverinţă de înlocuire a acestuia care are o valabilitate de 60 de zile de la data emiterii dar care își încetează valabilitatea în momentul activării cardului duplicat. Până la primirea cardului duplicat, dovada calității de asigurat în vederea acordării de servicii medicale/ medicamente/ dispozitive medicale se face cu adeverinţa de înlocuire a cardului național de asigurări sociale de sănătate până la eliberarea cardului duplicat, document eliberat de Casa de Asigurări de Sănătate Buzău”, menționează conducerea CJAS Buzău.

 

Tipărirea cardurilor naționale de sănătate se face de către CN Imprimeria Națională, la comanda Casei Naționale de Asigurări de Sănătate.

Potrivit Ordinului CNAS nr. 513/2022, cardurile naționale de asigurări de sănătate nu se mai distribuie prin intermediul Poștei Române, ci se ridică de la sediul caselor de asigurări de sănătate în contul cărora acestea au fost tipărite.

Așadar, asigurații care au solicitat Casei de Asigurări de Sănătate Buzău eliberarea cardului național de sănătate duplicat, îl vor ridica de la sediul instituției.

Pe site-ul casei de asigurări căriea i s-a adresat cererea va exista un program prin care solicitantul poate verifica dacă i-a ajuns cardul duplicat sau va fi anunțat de personalul CJAS, în momentul în care va solicita o nouă adeverință, dacă între timp i-a fost transmis noul document și trebuie să-l ridice.

 


Adaugati un comentariu


 

*