Evaluare pedagogică
În contextul în care se spune că România are una dintre cele mai mari rate de analfabetism funcțional din Uniunea Europeană, ministrul Învățământului le cere inspectoratelor școlare să facă o evaluare. Merge o inspectoare în clasa lui Bulă și le pune elevilor o întrebare, pentru a vedea dacă ei sunt capabili să folosească, în orice context, ceea ce au citit sau li s-a explicat la ore:
-Copii, ce ați face voi, dacă v-ar urmări un urs?
Toti aveau mâinile jos, numai Bulă era cu mâna sus, așa că inspectoarea îi cere să răspundă:
-Da, Bulă, spune tu.
-Aș fugi.
-Și dacă el fuge după tine?
-Fug mai tare.
-Și daca fuge și el mai tare?
-Fug și mai tare.
-Și dacă el fuge și mai tare?
-Fug și mai și mai tare.
-Și dacă el fuge și mai și mai tare?
-Mă urc în copac.
-Și dacă și el se urcă în copac?
-Mă urc mai sus.
-Și dacă el se urca mai sus?
-Mă urc în vârful copacului.
-Și dacă se urca și ursul în vârf?
-Doamnă, văd că dumneata ții cu ursul…