Marcheting de milioane
Un tânăr absolvent al unei facultăți de marketing se duce la o mare firmă de vânzări, să se angajeze. Managerul îl întreaba neîncrezător:
– Ai ceva experiență în vanzări?
Tânărul răspunde repede:
– O, da, în perioada facultății am fost comis voiajor.
Puțin cam sceptic, dar având nevoie de personal, managerul îi spune:
– Bine, ești angajat de probă! Începi de maine, iar la sfarșitul programului am să vin să văd cum te-ai descurtat în prima ta zi. În funcție de asta, am să îți definitivez contractul sau nu.
Zis și făcut. A doua zi se prezintă omul la treabă, își vede de-ale lui, iar la sfârșitul programului vine managerul și îl întreabă:
– Ei, câte vanzări ai făcut astăzi?
– Una, răspunde tânărul.
Managerul:
– Cum? Numai una? Media de vânzări pe angajat la noi este de 20-30 pe zi! Nu e bine deloc. De cât ai vândut?
Tânărul:
– De 950.150.237 de lei și 50 de bani.
Managerul:
– 950.150.237 de lei și 50 de bani? Da’ ce dracu’; i-ai vândut?
– Mai întâi i-am vândut un cârlig mic de pescuit, din ăla de 50 de bani. După aia i-am vândut unul de dimensiune medie. După aia i-am vândut o lansetă. Pe urmă l-am întrebat unde merge să pescuiască și mi-a zis că pe lac, așa că i-am spus că-i trebuie o barcă. Prin urmare, am fost la raionul de specialitate și i-am vândut șalupă aia cu 2 motoare. Pentru că mi-a zis ca Honda sa e prea mică pentru a putea să remorcheze șalupă, l-am dus la raionul auto și i-am vândut un Jeep Cherokee.
La care managerul, stupefiat:
– Cum, a intrat un tip să cumpere un cârlig de pescuit și tu i-ai vândut o șalupă și un 4X4?
La care tânărul, zambind ușor încurcat:
– A, nu… Să vedeți…. Tipu’ a intrat să cumpere un pachet de tampoane pentru nevastă-sa, iar eu i-am spus că, dacă tot urmează un weekend de rahat, ar fi mai bine să se ducă la pescuit.