MedLife anunță o creștere a cifrei de afaceri cu 34% în T1, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut
Cea mai mare podere în cifra de afaceri anunțată de compania medicală au avut-o clinicile și spitalele, urmate de divizia corporate și laboratoare.
MedLife, liderul pieței de servicii medicale private din România, raportează încheierea primului trimestru din 2018 pe o direcție ascendentă și anunță o cifră de afaceri consolidată pro-forma în valoare de 196,8 milioane lei aferentă acestei perioade, în creștere cu 34% față de aceeași perioadă a anului trecut, anunță compania medicală, printr-un comunicat transmis marți, 15 mai.
Clinicile și Spitalele au cea mai mare pondere din cifra de afaceri anunțată, 29,4%, respectiv 21,6%, urmate de divizia corporate și laboratoare, cu procente de 20,2% și 17,8%, arată conducerea companiei. Această structură include și achiziția Polisano, tranzacție finalizată la începutul lunii aprilie 2018.
Potrivit reprezentanților companiei, rezultatele obținute sunt în linie cu estimările inițiale și semnificativ peste ritmul de creștere al pieței. „Urmăm strategia de dezvoltare și extindere, iar rezultatele reflectă ceea ce noi am proiectat. Am anunțat deja primele achiziții din acest an, Solomed (trazactie închisă ieri, 14 mai) și Ghencea Medical Center (tranzactie în curs finalizare) și și continuăm să avansăm pe acest segment. Investim permanent în oameni și în tehnologie medicală, având ca obiectiv consolidarea celei mai puternice platforme private de diagnostic și tratament chirurgical din România. Totodată, avem în vedere o nouă serie de proiecte de tip greenfield, dar și dezvoltarea a noi linii de business”, a declarat Mihai Marcu, președinte și CEO MedLife.
Pentru 2018, reprezentații MedLife își propun să mențină ritmul accelerat de dezvoltare al companiei, creșterea proiectată fiind de peste 20% față de 2017. „Dezvoltarea strategiei de business este susținută în egală măsură și de puterea brandului MedLife – de altfel toate analizele externe ne pun pe primul loc în ceea ce privește calitate și forța brandului, iar acest lucru reprezintă o recunoastere foarte importantă pentru noi”, punctează Mihai Marcu.
Pe lângă proiectele de tip green field și achiziții, conducerea companiei spune că analizează posibilitatea unor eventuale investiții limitate în perioada următoare, pentru extinderea în zonele de proximitate din afara țării, în Bulgaria, Ungaria și Serbia.
MedLife (simbol bursier M), este singura reţea privată de sănătate prezentă pe bursă, fiind listată în decembrie 2016, în urma unei oferte de 230 de milioane de lei. Bursa de Valori Bucureşti (BVB), cu ocazia Inaugurării Noului an Bursier 2018, a premiat MedLife pentru rezultatele financiare obținute în 2017 și a desemnat-o „Compania anului 2017”. Cu aceeași ocazie, Mihai Marcu a anunțat o creștere proiectată pentru anul în curs de 20-30% față de 2017, estimare care a fost depășită, în primul trimestru.
În 2017, Med Life a fost desemnată „Cea mai bună companie din Europa Centrală și de Est”, pentru rezultatele obținute în 2016, la Gala Premiilor Pieței de Capital din Europa Centrală și de Est, de la Varșovia.
Având un portofoliu de 35 de companii și peste 6.300 de angajați, MedLife a investit în Sănătate peste 200 de milioane de euro, în ultimii 20 de ani.