Noi servicii de sprijin disponibile la Telefonul Vârstnicului

A fost suplimentat și numărul de specialiști voluntari care deservesc această linie telefonică specială dedicată bătrânilor.

 

Situația din ce în ce mai gravă generată de noul coronavirus și măsurile adoptate de autorități pentru limitarea pandemiei afectează în bună măsură și persoanele vârstnice care nu mai au pe nimeni, pentru care izolarea socială constituia o povară și înainte de izbucnirea acestei pandemii.

Mulți dintre ei caută sprijin apelând la Telefonul Vârstnicului – o linie telefonică specială pusă la dispoziția lor de către Fundaţia Regală Margareta a României, care, în contextul actual, a decis să suplimenteze serviciile oferite celor care apelează la numărul  0800-460-001. Reprezentanții fundației estimează că, la momentul actual, circa 3,7 milioane de vârstnici din România pot evita riscul de infectare cu noul coronavirus doar stând acasă, însă pentru cei care nu mai au pe nimeni, acest lucru este imposibil. Aceștia trebuie să iasă măcar pentru cumpărături, iar cei de la Telefonul Vârstnicului s-au gândit în special la ei atunci când au decis suplimentarea serviciilor.

Astfel, pe lângă serviciile de consiliere psihologică şi sprijin emoţional, beneficiarii pot să apeleze la Telefonul Vârstnicului și pentru a face comenzi cu livrare la domiciliu. În acest sens, a fost suplimentată și echipa de specialiști și voluntari care stă la dispoziția apelanților de luni până vineri, de la 8.00 la 20.00, și sâmbăta, de la 8.00 la 16.00.

 

Pentru ca bătrânii singuri să poată respecta măsurile de izolare la domiciliu și a evita deplasările în locurile aglomerare, cei peste 20 de voluntari fac pentru aceștia cumpărături on-line de alimente și alte bunuri de strictă necesitate, care sunt plasate la domiciliul solicitanților prin curier, cu plata la livrare. Când au inițiat acest demers, reprezentanții fundației au ținut cont și de faptul că majoritatea vârstnicilor nu au acces la internet, iar competențele lor digitale sunt reduse.

Totodată, echipa formată din 5 psihologi și 3 asistenți sociali oferă în continuare consiliere psihologică şi sprijin emoţional persoanelor vârstnice care se confruntă cu stări de anxietate sau depresie, accentuate în situaţia de izolare şi amplificate de comunicarea media intensă legată de coronavirus şi riscul de deces.

 

De asemenea, pentru vârstnicii singuri este disponibil în continuare serviciul de alinare a singurătăţii, care constă în apelarea acestora o dată sau de două ori pe săptămână de către asistenţii sociali sau voluntarii proiectului, pentru verificarea situaţiei în care se află bătrânii şi oferirea unui sprijin personalizat adecvat contextului actual.

De la înființare până în prezent, la Telefonul Vârstnicului au fost primite peste 40.000 de apeluri din partea a circa 7.100 de persoane, prin care beneficiarii au solicitat diverse informații sau consiliere în diverse probleme. Totodată, multe dintre apeluri vin din partea bătrânilor care sunt singuri și simt pur și simplu nevoia de a comunica, de a sta de vorbă cu cineva.

Datele centralizate la finele anului trecut arată că 43% dintre apelanți sunt persoane peste 65 de ani, care locuiesc singure, iar principalul motiv pentru care sună la numărul special ce le este dedicat este acela de a obține informații pentru diverse servicii, pe care nu știu să le obțină din alte surse.

 


Categorii: Actual, Organizatii, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*