Studiu despre efectele pandemiei asupra generației Z

8 septembrie 2021 | 0 comentarii |

Datele cercetării indică faptul că tinerii se confruntă cu stări emoționale fluctuante și cu momente de incertitudine cu privire la viitor.

 

Generația Z este denumirea generică dată tinerilor născuți după 1995, cărora li se mai spune și „nativi digitali” sau „iGeneration”. Un studiu recent, realizat în cadrul programelor naționale antreprenoriale „Vreau să Fiu Antreprenor” și „Insights”, derulate de organizația Romanian Business Leaders, a vizat provocările cu care se confruntă în 2021 tinerii din această generație, având în vedere dificultățile cu care ne-am confruntat cu toții, în contextul pandemiei.

Din datele comunicate de inițiatorii studiului reiese că, la acest moment, 77% din tinerii generației Z se confruntă cu lipsa resurselor financiare, 60% se plâng de lipsa educației în domeniul financiar, iar 59% acuză lipsa consilierii în carieră.  Totodată, 49% dintre ei acuză stări emoționale fluctuante, iar jumătate dintre ei au mărturisit că se simt obosiți după aproape un an și jumătate de pandemie, în timp ce anul trecut, doar 34% dintre ei acuzau această stare. În același timp, 32% dintre ei spun că au numeroase incertitudini față de perioada care va urma, ținând cont de actualele provocări din sfera profesională și personală.

 

Lipsa susținerii morale din partea apropiaților este o altă problemă menționată de jumătate din cei chestionați, în timp ce 55% se plâng de birocrația excesivă și de lipsa digitalizării – probleme care anul trecut îi nemulțumeau doar pe 32% dintre ei.

În cadrul aceluiași studiu, participanții au fost întrebați despre abilitățile de care au nevoie și pe care și-ar dori să le învețe pentru a se dezvolta. Topul abilităților menționate de ei suferă mici modificări față de cel menționat anul trecut, iar explicația este legată de contextul economic prin care a trecut România în ultimul an. Astfel, dacă organizarea personală  – gestionarea timpului, productivitatea proprie – rămâne, în continuare, pe primul loc în topul preferințelor în 2021, nevoia de educație financiară și de investiții crește semnificativ, de la 51% la 60%, ajungând pe primul loc în topul nevoilor tinerilor. Referitor la planurile profesionale ale tinerilor, 1 dintre 3 respondenți ai generației Z precizează că plănuiește să se angajeze în România, iar 21% dintre ei se gândesc să își continue studiile în țara noastră. Doar 12% dintre participanții la studiu declară că vor să lucreze în străinătate și tot atâția intenționează să își deschidă o afacere.

 

În ceea ce privește consumul digital și platformele de social media, 43% dintre tineri au declarat că, în această perioadă, petrec zilnic între 4 și 8 ore în fața ecranelor, în timp ce 28% spun că stau în fața ecranelor între 8 și 12 ore. Nu se remarcă diferențe în funcție de genul tinerilor, în ceea ce privește timpul petrecut în fața ecranelor, dar sunt mai mulți cei între 19-21 de ani care acordă mediului digital între 8-12 ore. De asemenea, sunt mai numeroși tinerii din mediul urban care își petrec între 8-12 ore navigând pe ecrane în comparație cu cei din mediul rural raportul fiind de 31% față de 25%.

Coordonatorul studiului,  Alin Claudiu Apostu, a declarat că „ne-am propus să analizăm comportamentele și stările tinerilor din România, interesele și motivațiile lor, în acest context pandemic, comparativ cu ceea ce a însemnat 2020 pentru ei, astfel încât să le putem înțelege deciziile de acțiune și consum, planurile de dezvoltare, precum și percepția asupra lumii de astăzi și a noii realități. Generația Z este considerată prima generație născută într-o perioadă în care internetul și noile tehnologii sunt disponibile la scară largă, acești tineri fiind extrem de conectați la mediul digital și consumatori avizi de social-media, fapt pentru care companiile, organizațiile, dar și autoritățile se raportează la preferințele lor în construirea strategiilor de business”.

 


Adaugati un comentariu


 

*