Telefonul Vârstnicului a sunat de peste 7.500 de ori în primul semestru

Apelurile au venit din partea a 1.331 de bătrâni, pentru care acest serviciu social a rămas cea mai importantă sursă de sprijin.

 

Singura linie telefonică din România cu acoperire națională dedicată persoanelor vârstnice a prezentat recent datele referitoare la activitatea desfășurată în primele șase luni ale acestui an. Este vorba de Telefonul Vârstnicului, unul din cele mai importate proiecte ale  Fundaţiei Regale Margareta a României, care a devenit pentru mulți bătrâni singura sursă de sprijin la care mai pot cere ajutor.

Astfel, în perioada analizată, 1.331 de bătrâni au sunat la numărul special  0800 460 001, fiind primite în total 7.549 de apeluri. Reiese clar că majoritatea apelanților au sunat de mai multe ori la Telefonul Vârstnicului în primul semestru, reprezentanții fundației întocmind și un top al nevoilor pentru care aceștia sună la linia specială.

Pe primul loc în topul nevoilor s-a aflat, nevoia de informaţii practice exprimată de 464 dintre apelanţi. „Neadaptarea la noile tehnologii de comunicare, lipsa acestora, sau izolarea socială conduc la accesul limitat al vârstnicilor la informaţii care le sunt atât de necesare, precum serviciile sociale disponibile în comunitate, contacte utile, informaţii medicale etc. La Telefonul Vârstnicului, o echipă specializată de asistenţi sociali oferă informaţii punctuale, practice şi actualizate, dintr-o bază de date ce include peste 400 de instituţii şi furnizori sociali, publici şi privaţi” se precizează într-un comunicat al organizației umanitare.

 

În aceeași perioadă, 385 de bătrâni care trăiesc în condiţii dificile de viaţă, şi chiar la limita sărăciei, au solicitat prin intermediul liniei telefonice sprijin financiar şi material. O parte dintre aceste solicitări au fost soluţionate împreună cu parteneri şi sponsori, prin oferirea de tichete sociale, alimente, produse igienico-sanitare etc. Cele mai multe cazuri de la nivel naţional au fost redirecţionate către programe şi iniţiative sociale operate de fundaţii şi instituţii publice din comunităţi.

Pentru 274 de vârstnici, nevoia de îngrijire şi sprijin practic la domiciliu a fost cea care i-a determinat să apeleze linia telefonică. Ajunşi la o vârstă înaintată sau cu o stare de sănătate precară, bătrânii sau aparţinătorii lor au solicitat şi au primit  informaţii despre asistenţă medicală specializată, îngrijire personală sau sprijin la activităţi de menaj, supraveghere specializată, informaţii despre cămine pentru vârstnici şi procedura de instituţionalizare.

 

Nu în ultimul rând, în prima jumătate a anului, 77 de vârstnici au beneficiat de consiliere psihologică şi sprijin emoţional oferite gratuit de voluntari şi psihologi ai proiectului. „În cadrul serviciului de reapelare săptămânală, vârstnicii singuri găsesc un prieten de dialog, îşi împărtăşesc temerile, preocupările şi problemele. Convorbirile telefonice îi ajută să îşi gestioneze şi să depăşească stările de anxietate sau depresie cauzate, în mare parte, de singurătate. Pentru problema singurătăţii, linia de ajutor Telefonul Vârstnicului vine şi cu alte soluţii: direcţionarea vârstnicilor către centre de zi sau către asociaţii care fac vizite la domiciliu, implicarea în cluburi sau telecluburi unde aceştia pot interacţiona şi socializa şi, nu în ultimul rând, implicarea în activităţi de voluntariat. Programe precum Centrele Generaţii sau Cluburile Seniorilor, care îşi desfăşoară activităţile în mediul on-line, sau chiar prin participare live, după măsurile de relaxare, reprezintă o soluţie pentru vârstnicii care îşi exprimă nevoia de a fi activi şi de participare socială”, se mai arată în comunicat.

Apelurile se pot face de luni până vineri, orele 08.00 – 20.00 şi sâmbăta între 08:00 – 16:00, la numărul 0800 460 001, unde o echipă de specialişti răspunde celor în nevoie şi le oferă soluţii la problemele cu care se confruntă.

 


Categorii: Actual, Organizatii, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*