Ședința va debuta cu o ceremonie de depunere a jurământului unui nou consilier județean, după validare mandat, după care vor fi supuse aprobării 21 de proiecte de hotărâre și va fi prezentată o informare privind informațiile de interes public.
În conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 831/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 53/2003 privind transparența decizională în administrația publică și în baza Dispoziției nr. 186/22.05.2025, a Președintelui Consiliului Județean Buzău, privind convocarea Consiliului Judeţean în şedinţa ordinară a lunii mai 2025, în temeiul art. 134, 178 alin. (1), 179 alin. (6) şi art. 196 alin.(1), lit. „b” din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, Consiliul Județean Buzău este convocat în ședință ordinară, în data de 30 MAI 2025, începând cu ora 11.00.
Ședința va avea loc la sediul Consiliului Județean Buzău, din Bulevardul Nicolae Bălcescu nr. 48, Sala Dimitrie Filipescu, cu următoarea ordinea de zi:
I. Ceremonia de depunere a jurământului după validare mandat
II. PROIECTE DE HOTĂRÂRE:
1. Proiect de hotărâre 113/2025 privind aprobarea contului de execuție a exercițiului bugetar al Județului Buzău pe anul 2024
2. Proiect de hotărâre 114/2025 privind aprobarea utilizării în anul 2025 a excedentului anual al bugetului propriu al județului Buzău rezultat la încheierea exercițiului bugetar la 31 decembrie 2024 – formă actualizată 2
3. Proiect de hotărâre nr. 115/2025 pentru aprobarea rectificării a III- a a bugetului propriu al Județului Buzău pe anul 2025
4. Proiect de hotărâre nr. 116/2025 pentru aprobarea rectificării a II-a a bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2025 al Spitalului Județean de Urgență Buzău
5. Proiect de hotărâre 117/2025 pentru stabilirea și aprobarea plății unor recompense bănești aferente unor bunuri arheologice descoperite pe teritoriul județului Buzău de persoane fizice
6. Proiect de hotărâre 118/2025 pentru aprobarea cofinanțării de către Consiliului Județean Buzău a etapei a III-a sosire – etapa a IV-a start – Turul României organizat de către Federația Română de Ciclism
7. Proiect de hotărâre nr. 119/2025 pentru aprobarea participării Consiliului Județean Buzău în calitate de partener al Uniunii Artiștilor Plastici – Filiala Buzău pentru organizarea și desfășurarea ediției a XII-a a Proiectului „Măgura Art”, iulie 2025
8. Proiect de hotărâre nr. 120/2025 pentru aprobarea asumării de către Consiliul Județean Buzău a unor responsabilități financiare pentru organizarea ediției 2025 a „Universității de vară de la Rm. Sărat” de către Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc
9. Proiect de hotărâre nr. 121/2025 pentru aprobarea participării Consiliului Județean Buzău în calitate de partener al unor persoane juridice (organizații neguvernamentale) în scopul organizării și desfășurării unor proiecte/acțiuni de interes public județean
10. Proiect de hotărâre nr. 122/2025 pentru aprobarea solicitării de trecere din domeniul privat al Statului în domeniul public al Județului Buzău a două active – imobile situate în sat Monteoru, comuna Merei, Județul Buzău
11. Proiect de hotărâre nr. 123/2025 pentru modificarea dării în administrarea Consiliului Local al comunei Berca a unei suprafețe de teren din drumul județean DJ 203L, situată în intravilanul comunei Berca, în aprobarea delegării temporare a dării în administrare conform art. 222 din Ordonanța Guvernului nr. 43/1997
12. Proiect de hotărâre nr. 124/2025 pentru completarea Hotărârii Consiliului Județean Buzău nr. 289/2022 privind stabilirea destinației imobilului proprietate publică a județului Buzău, aflat în administrarea Direcției de Asistență Socială și Protecția Copilului Buzău, situat în municipiul Buzău, strada Horticolei nr. 54B (fost nr.56)
13. Proiect de hotărâre nr. 125/2025 pentru aprobarea înființării serviciului social fără personalitate juridică „Centrul de pregătire și sprijinire a reintegrării sau integrării copilului în familie”, în structura Direcției de Asistență Socială și Protecția Copilului Buzău
14. Proiect de hotărâre nr. 126/2025 privind aprobarea numărului de personal, a numărului de funcții publice, organigramei, statului de funcții și Regulamentului de Organizare și Funcționare pentru aparatului de specialitate al Consiliului Județean Buzău – formă actualizată
15. Proiect de hotărâre nr. 127/2025 pentru aprobarea unor modificări în numărul de posturi pe categorii, organigrama și statul de funcții ale Spitalului Județean de Urgență Buzău
16. Proiect de hotărâre nr. 128/2025 privind aprobarea suplimentării numărului liniilor de gardă la UPU – SMURD din cadrul Spitalului Județean de Urgență Buzău
17. Proiect de hotărâre nr. 129/2025 privind aprobarea unor modificări ale Statutului Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Sud-Est pentru Situații de Urgență, la care județul Buzău este membru asociat
18. Proiect de hotărâre nr. 130/2025 pentru aprobarea formei actualizate a convențiilor cadru de prestări servicii perfectate de Președintele Consiliului Județean Buzău și Primarii UAT-urilor în aplicarea art. 4 și 45 din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare
19. Proiect de hotărâre nr. 131/2025 pentru stabilirea unui mandat special reprezentantului Județului Buzău în Adunarea Generală a Acționarilor la Societatea „Compania de Apă” SA Buzău pentru ședințele ordinară, respectiv extraordinară din data de 30.05.2025
20. Proiect de hotărâre nr. 132/2025 pentru alegerea unui vicepreședinte al Consiliului Județean Buzău – mandat 2024-2028
21. Proiect de hotărâre nr. 133/2025 pentru desemnarea doamnei Corneci Rodica, consilier județean, în comisie de specialitate
III.
BULETIN INFORMATIV cuprinzând informații de interes public, conform Legii nr. 544/2001, pentru anul 2024
* Proiectele de hotărâre înscrise pe ordinea de zi sunt inițiate de Președintele Consiliului Județean Buzău Lucian Romașcanu și Vicepreședintele Adrian Petre.
* Materialele se comunică consilierilor județeni în sistem electronic (e-mail) și se afișează pe site-ul autorității publice județene.
* Proiectele de hotărâre înscrise pe ordinea de zi a ședinței din 30 mai 2025 se transmit, spre avizare, comisiilor de specialitate.
* Consilierii județeni pot formula, în ședințele comisiilor de specialitate sau în plenul ședinței, amendamente la toate proiectele de hotărâre înscrise pe ordinea de zi.
* Secretarul General al Judeţului Buzău și Direcția Juridică și Administrație Publică Locală vor aduce la îndeplinire prevederile prezentei dispoziţii care se comunică public.
Buzău, 24 aprilie, 2025
Președinte, Lucian Romașcanu
Avizat pentru legalitate – Secretarul general al județului Buzău, Laurențiu Gavrilă