Copiii care asculta muzica invata mai usor sa vorbeasca

7 mai 2016 | 0 comentarii |

Este concluzia unui studiu la care au participat 39 de bebelusi aflati la varsta la care incep sa articuleze primele silabe.

 

copii muzica (1)Cercetatorii de la Institutul de invatare si de stiinte ale creierului de la Universitatea Washington au finalizat recent primul studiu efectuat pe copii de varste foarte mici, avand ca obiect influenta ritmurilor muzicala asupra dezvoltarii cognitive a acestora.

Acestia au comparat 20 de copii de noua luni care au ascultat ritmuri muzicale batute intr-o mica toba, cu alti 19 bebelusi de aceeasi varsta, care se jucau cu alte jucarii precum masinute sau cuburi. Ei au constatat ca bebelusii din grupul de jocuri muzicale prezentau o activitate mai intensa in regiunile creierului care asigura detectarea caracteristicilor vocale si muzicale, lucru important in invatarea limbii. Concluziile specialistilor sugereaza faptul ca expunerea la ritmuri muzicale la o varsta frageda poate duce la imbunatatirea capacitatii de a detecta ritmuri in limbaj si le poate anticipa, putand avea si efecte mai extinse asupra capacitatii cognitive.

Limba, ca si muzica, are caracteristici ritmice foarte puternice, subliniaza cercetatorii. Astfel, ritmul silabelor ajuta la distingerea sunetelor si la intelegerea a ceea ce spune cineva, iar capacitatea de a identifica diferentele dintre sunete ii ajuta pe bebelusi sa invete sa vorbeasca, mai explica acestia.

 

copii muzica (2)Pentru a testa efectele unei invatari muzicale, cei 20 de bebelusi au participat timp de o luna la 12 sesiuni a cate 15 minute in laborator, cu parintii care le ghidau activitatile. Acestia bateau masura unor cantece pentru copii in trei timpi, sub conducerea unui cercetator. La o saptamana de la sfarsitul experimentului, toti bebelusii au fost supusi unei scanari pentru a vedea care regiune a creierului are o activitate mai intensa cand ascultau o serie de sunete muzicale si de cuvinte, pe ritmuri uneori alternate. Copiii din grupul cu jocuri muzicale au prezentat toti reactii cerebrale mai puternice, aratand ca pot detecta mai bine alterarile ritmice decat bebelusii din grupul martor.

Nou-nascutii si bebelusii experimenteaza un mediu complex, in care sunetele, lumina si senzatiile variaza in permanenta. Pentru a dobandi capacitatea de a vorbi, copilul trebuie sa poata recunoaste tonuri si ritmuri si sa le anticipeze, aceasta capacitate de perceptie sonora fiind o aptitudine cognitiva importanta, iar imbunatatirea ei de timpuriu poate avea efecte durabile asupra invatarii, este concluzia studiului.

 


Categorii: Actual, Mind & Spirit

Adaugati un comentariu


 

*