Pacientii cronici cer discutarea in CSAT a crizei medicamentelor

Ei au solicitat Guvernului sa revizuiasca de urgenta politica medicamentelor in Romania si sa opereze modificarile necesare pentru ca producatorii sa reia aprovizionarea pietei autohtone.

medicamenteIn ciuda promisiunilor facute zilele trcute de ministrul Sanatatii, care se declara de acord cu schimbarea modului de calcul al pretului medicamentelor, pacientii cu afectiuni cronice care nu isi mai gasesc in farmacii medicamentele de care au nevoie, continua demersurile pentru a convinge autortiatile sa ia masuri urgente in acest sens. Acestia sustin ca disparitia medicamentelor vitale de pe rafturile farmaciilor a devenit o problema de securitate nationala, existand riscul ca mii de pacienti sa nu mai supravietuiasca, daca in perioada urmatoare nu isi vor mai putea urma tratamentul care ii tine in viata.

In acest context, Coalitia Organizatiilor Pacientilor cu Afectiuni Cronice a facut un nou demers in cadrul campaniei pe care a demarat-o saptamana trecuta, adresandu-se presedintelui Klaus Iohannis caruia i-au cerut sa includa pe ordinea de zi a CSAT problema crizei medicamentelor, pentru a se identifica motivele acestei situatii si a se stabili masurile care trebuie luate de urgenta pentru ca situatia sa fie stopata.

Radu Ganescu, presedinte COPAC

Radu Ganescu, presedinte COPAC

Totodata, organizatia solicita Guvernului sa revizuiasca de urgenta politica medicamentelor in Romania, astfel incat cauzele acestei situatii sa fie inlaturate, iar romanii sa gaseasca in farmacii atat medicamentele originale, cat si cele generice, atat pe cele ieftine, cat si pe cele scumpe. Intr-un comunicat remis pe aceasta tema, Radu Ganescu, presedintele coalitiei pacientilor cronici declara ca „aceasta situatie este una de o gravitate majora, care poate fi considerata cu usurinta un atac concertat la sanatatea romanilor, avand in vedere ca vietile a sute de mii de romani sunt puse in pericol. De aceea COPAC solicita domnului Klaus Iohannis ca aceasta situatie sa fie inclusa pe ordinea de zi a Consiliului Suprem de Aparare a Tarii, pentru a se identifica motivele acestei situatii si a se stabili masurile care trebuie luate de urgenta pentru ca aceasta sa fie stopata”. In acelasi document se precizeaza ca in ultimii ani au disparut din farmaciile romanesti peste 2.000 de medicamente originale si generice iar situatia continua sa se agraveze. „Consiliul Suprem de Aparare a Tarii trebuie sa vada ca sanatatea romanilor este atacata in acest fel si este de datoria lui sa ia masuri si sa ne apere”, mai sustine Radu Ganescu.

afaceri medicamente contrafacute vandute pe internetSaptamana trecuta, cu ocazia lansarii campaniei „STOP disparitiei medicamentelor din Romania!”,  presedintele COPAC spunea ca viata acestor pacienti este pusa in pericol chiar si in cazul celor care pot fi considerati mai norocosi pentru ca isi fac rost de medicamente mai tarziu decat atunci cand au nevoie de ele. Ganescu sustine ca daca situatia nu se va indrepta, multi dintre acestia nu vor mai putea supravietui un an de zile. „Daca vom continua in acest ritm, multi dintre noi nu vor mai apuca sa vada primavara lui 2017. Aceasta problema a lipsei medicamentelor nu o intampina numai pacientii cronici, dar multi dintre acesti pacienti sunt in pericol de a-si pierde viata din cauza lipsei tratamentului”, declara acesta in cadrul unei conferinte de presa. In opinia sa, la aceasta situatie s-a ajuns ca urmare a masurilor luate de autoritatile din Sanatate care au impus un pret al medicamentelor similar cu pretul minim din 10 state membre al UE. Producatorii nu au fost de acord cu aceasta prevedere, cerand in schimb sa li se asigure si conditii similare cu cele din tarile respective si, pentru ca acest lucru nu s-a intamplat, au inceput sa nu mai distribuie anumite medicamente pe piata romaneasca, intrucat acestea au devenit nerentabile.

Categorii: Actual, Organizatii, Stiri