Zentiva s-a „rupt” de Sanofi

3 octombrie 2018 | 0 comentarii |

Sanofi a anunțat finalizarea vânzării pachetului majoritar de acțiuni deținut la Zentiva către Advent, iar producătorul de medicamente generice cu sediul la Praga a anunțat la rândul său că intră într-o nouă etapă de transformare.

 

Producătorul farmaceutic Sanofi a anunţat, luni, printr-un comunicat, că a finalizat vânzarea diviziei Zentiva, la care deținea pachetul majoritar de acțiuni, către Advent, pentru 1,9 miliarde euro. Gigantul farmaceutic francez a precizat că negocierile demarate în aprilie s-au încheiat pe 28 iunie, iar la 30 septembrie a fost finalizată și tranzacția, care face parte din „strategia Sanofi de simplificare şi remodelare a companiei”.

Reprezentanții Zentiva și-au anunțat, la rândul lor, independența față de Sanofi, menționând că de la 1 octombrie beneficiază de sprijinul unuia din cei mai mari și mai experimentați investitori de capital privat din lume, Advent International. Patrick Aghanian, directorul general al companiei, a precizat că urmează o nouă perioadă de transformare, apreciind că noul acționariat va însemna și noi oportunități pentru organizație și clienții săi, transformând compania într-una mai rapidă, mai flexibilă și mai agilă. „Dorim să ne construim reputația unei companii care aduce valoare partenerilor săi. Susținem specialiștii din domeniul medical, farmaciștii și factorii de decizie din sănătate și împărtășim aceeași responsabilitate – de a contribui la reducerea costurilor și la îmbunătățirea accesului la servicii medicale. Facem tot ce ne stă în putință pentru a sprijini nevoile medicale ale oamenilor”, a adăugat acesta.

 

Într-un comunicat remis presei, managerul general face și o scurtă prezentare a companiei, subliniind că aceasta are o istorie veche de 530 de ani, iar interesul pacienților a fost întotdeauna prioritar.

„Istoria Zentiva începe în urmă cu 530 de ani, odată cu deschiderea farmaciei Black Eagle, o mică afacere de familie care deservea locuitorii orașului Praga. Suntem mândri de istoria noastră și ne uităm în viitor cu misiunea de a ne construi și extinde prezența într-un mod relevant în domeniul medicamentelor generice și OTC din Europa. Această moștenire ne susține dorința de a rămâne o companie care pune pe primul loc pacienții. În același timp ne oferă reperele pentru prioritățile viitoare, în efortul de a îmbunătăți serviciile medicale printr-o abordare mai personalizată. Credem că serviciile medicale constituie un drept și nu un privilegiu și că soluțiile terapeutice trebuie să fie accesibile unui număr cât mai mare de pacienți” mai precizează Patrick Aghanian, citat în comunicatul amintit.

 

Patrick Aghanian se arată încrezător și în ceea ce privește susținerea din partea Adevent International, fiind convins că aceasta va ajuta compania să își atingă obiectivele pe care și le-a fixat.

Obiectivele de creștere reprezintă noi oportunități pentru colegii noștri și asigură organizației o poziționare atrăgătoare, capabilă să convingă cei mai buni oameni din industrie să i se alăture. Este o perioadă efervescentă pentru Zentiva și suntem încrezători că susținerea Advent ne va ajuta să ne atingem obiectivele” se mai precizează în comunicat.

Zentiva are peste 2.500 de angajaţi în Europa şi două fabrici de producţie, la Praga şi Bucureşti. Compania operează pe circa 50 de pieţe şi are o prezenţă puternică în Europa de Est, inclusiv România, fiind achiziționată de Sanofi în 2009, contra sumei de aproape 2,6 miliarde de dolari.  Zentiva este în prezent cea de-a treia companie producătoare de medicamente generice din Europa, cu profituri anuale de peste 150 de milioane de dolari.

 


Adaugati un comentariu


 

*