În premieră la un festival din Europa Centrală și de Sud-Est, Centru mobil de testare BTS la Electric Castle

15 iulie 2024 | 0 comentarii |

MedLife susține astfel tinerii prezenți la festivalul de la Bonțida să se distreze responsabil, oferindu-le teste gratuite pentru depistarea principalelor boli cu transmitere sexuală și consiliere, în cadrul primului centru mobil de testare a bolilor cu transmitere sexuală, adus la eveniment.

 

MedLife aduce la cea de-a X-a ediție a Electric Castle, care se desfășoară în perioada 17-21 iulie, la Castelul Banffy din Bonțida, Cluj, primul centru mobil de testare a bolilor cu transmitere sexuală (BTS) prezent vreodată la un festival din Europa Centrală și de Sud-Est. Printr-un program de prevenție și educație pentru sănătate, la care sistemul public de sănătate și școala românească sunt deficitare, operatorul medical privat va oferi, participanților la festival, posibilitatea de a se testa gratuit pentru boli cu transmitere sexuală, precum și consiliere gratuită pe probleme ce țin de educație sexuală, oferită de medici ginecologi, urologi, psihiatri și psihologi.

Astfel, persoanele cu vârsta de minimum 16 ani împliniți vor putea beneficia de un test de bază pentru cele mai comune boli cu transmitere sexuală, care cuprinde un panel de 7 patogeni, respectiv: Neisseria gonorrhoeae, Chlamydia trachomatis, Trichomonas vaginalis, Mycoplasma genitalium, Mucoplasma hominis, Ureaplasma urealyticum, Ureaplasma parvum, anunță operatorul medical.

 

Testare gratuită, în limita stocului disponibil

 

Testele se vor efectua gratuit, în limita stocului disponibil și vor fi procesate în departamentul de biologie moleculară din cadrul Laboratorului MedLife Cluj.

Festivalurile sunt printre cele mai iubite și așteptate evenimente în rândul tinerilor, iar anul acesta, în calitate de partener strategic al Electric Castle, ne-am propus să vorbim deschis despre ce nu se vorbește – nu doar la festival, ci, în general, în societatea românească, și anume despre problema educației sexuale în România. Credem că festivalul ne oferă contextul potrivit în care să comunicăm cu tinerii și, mai mult decât atât, să trecem și la acțiune, prin realizare de teste BTS, chiar la eveniment, încurajând astfel distracția responsabilă. Sperăm ca această acțiune să fie un punct de pornire pentru o schimbare de optică: pentru relații sănătoase, să fii testat e hot”, declară Ina Ilie, Director de Comunicare, MedLife.

 

Program de educație sexuală lansat de MedLife

 

Inițiativa MedLife face parte din programul de educație sexuală recent lansat de companie și se aliniază platformei G-infospot.ro pe care Electric Castle a creat-o pentru festivalieri, ambele proiecte având ca scop creșterea gradului de conștientizare și responsabilitate al tinerilor din România în ceea ce privește educația sexuală.

„BTS-urile sunt produse de patogeni care nu fac parte din flora saprofită, exogeni, deoarece întotdeauna există cel puțin un partener infectat. De aceea, stabilirea istoricului sexual și testarea corectă au o importanță majoră în managementul BTS-urilor, dearece acestea nu lasă în urmă niciun fel de imunitate, iar o reinfecție cu același patogen sau cu un altul nou este oricând posibilă. Vizita la medic este primul pas în prevenția acestor boli, prin consiliere și recoltarea specifică simptomatologiei. Unele dintre BTS-uri sunt incurabile (HIV, hepatita cu virus B, HPV, herpesul genital), iar altele pot avea efecte nedorite pe termen lung, ducând la infertilitate, morbiditate maternă, fetală sau neonatală”, explică dr. Mihaela Steriu, medic primar OG, doctor în științe medicale, Hyperclinica MedLife Grivița.

 

Statistici îngrijorătoare

 

România este țara cu cele mai multe mame minore din Uniunea Europeană, iar educația sexuală rămâne o materie tabu în școala românească și în școala de acasă. La fel de tabu este și testarea pentru boli cu transmitere sexuală pentru societatea românescă, fapt confirmat și de concluziile celui mai recent studiu pe acest topic realizat la nivel național, la cererea MedLife. Principalul obstacol menționat de tineri în calea testării pentru BTS este lipsa de informare, 18% dintre respondenți indicând acest lucru. Pe de altă parte, 17% dintre tineri menționează disconfortul sau jena în a discuta despre problemele de sănătate sexuală, 13% teama de rezultate pozitive și consecințele acestora, iar 10% frica de stigmatizare și judecata socială.

Coroborat cu faptul că doar 37% dintre cei care și-au început activitatea sexuală s-au testat măcar o dată pentru BTS, precum și cu datele care arată că 52% dintre tinerii cu vârste între 16 și 18 ani fac sex neprotejat, se subînțelege faptul că, din cauza lipsei corecte de informare, tinerii români sunt predispuși la comportamente de risc, care le pot afecta sănătatea pe termen lung.

 

Consiliere de specialitate pe probleme de educație sexuală

 

Plecând de la realitate îngrijorătoare relevată de statistici și de la faptul că însuși ministrul Sănătății recunoaște că este nevoie de educație sexuală în școli, nu doar ca obiect de studiu opțional, ci obligatoriu, MedLife le va oferi participanților la Electric Castle, pe lângă acțiunea de testare BTS, oportunitatea de a discuta cu medici despre problemele lor, într-un cadru informal și relaxat.

„Participanții vor putea merge la „Speed Dating” cu medicii MedLife – sesiuni de consiliere 1 to 1 cu urologi, ginecologi, psihiatri și psihologi pentru cei care doresc să afle informații într-un spațiu sigur în care se asigură confidențialitatea. O altă activitate este reprezentată de sesiunile denumite „Hot Talks”, unde vor avea loc discuții libere cu medici specialiști în domeniile anterior menționate, în care vor fi abordate subiecte considerate de multe ori tabu – bolile cu transmitere sexuală și prevenție, despre testare, comunicare și relații sănătoase. Toate aceste activități vor avea loc în zona MedLife din cadrul festivalului Electric Castle, amplasat în apropierea Castelului Bánffy. Festivalul pune, la rândul său, la dispoziția participanților, două centre G-infospot, cu resurse gratuite de protecție și materiale informative”, transmite MedLife.

Operatorul medical anunță că programul de educație sexuală va continua și cu alte ințiative, pe care le va comunica în perioada următoare.

 

***

Mihai Marcu- CEO MedLife

Despre Grupul MedLife

MedLife și-a început activitatea acum aproape trei decenii, s-a dezvoltat sănătos și a devenit cel mai mare furnizor de servicii medicale private din România.

Compania operează cea mai extinsă reţea de clinici, una din marile reţele de laboratoare medicale, spitale generale şi specializate şi are cea mai mare bază de clienţi corporate pentru Pachete de Prevenţie în Sănătate din țară. Este, de asemenea, unul dintre cei mai mari jucători de servicii medicale private din Europa Centrală și de Est.

Cu un istoric de succes în ceea ce privește atât creșterea organică, cât și prin achiziții, Grupul MedLife este listat la Bursa de Valori București, iar acțiunile MedLife SA sunt admise la tranzacționare pe piața reglementată la vedere, la Categoria Premium, având simbolul de tranzacționare „M”.

În perioada pandemiei COVID, MedLife a jucat un rol esențial și a avut statutul de lider în monitorizarea pandemiei, prin implicarea activă în zona de cercetare.

Compania continuă să investească în proiecte cu impact asupra comunității locale, în tehnologie și infrastructură, creează locuri de muncă și dezvoltă un ecosistem care contribuie la dezvoltarea și menținerea unei Românii sănătoase.

 


Adaugati un comentariu


 

*