Asistentii medicali care nu au urmat cursuri universitare isi vor putea echivala studiile

12 noiembrie 2015 | 31 comentarii |

Acestia au acum la dispozitie cadrul metodologic necesar, care a fost implementat in cadrul unui proiect ce s-a derulat pe parcursul a 18 luni, in urma caruia s-au stabilit pasii ce trebuie urmati de cei peste 50.000 de asistenti aflati in aceasta situatie.

 

asistenti (1)Zilele trecute a fost finalizat un program ce si-a propus crearea unui cadru metodologic care sa faciliteze recunoasterea si echivalarea competentelor profesionale dobandite formal, nonformal sau informal, ale asistentilor medicali care nu au urmat programe de studii universitare de licenta. Proiectul, desfasurat pe parcursul unui an si jumatate, si-a atins obiectivul propus, venind astfel in sprijinul a peste 50.000 de asistenti medicali din Romania care nu au urmat programe de studii universitare de licenta, pentru ca in perioada formarii acestora nu exista aceasta posibilitate.

Pentru ca, in acest moment, organizarea programelor de studii universitare de licenta din domeniul Sanatate se face doar la forma de invatamant cu frecventa, este aproape imposibila inscrierea unui asistent medical care lucreaza, la o astfel de forma de educatie, pentru a avea posibilitatea de a-si valorifica toate competentele profesionale dobandite pana acum. Odata cu elaborarea cadrului metodologic, asistentii medicali aflati in aceasta situatie, care nu poseda diploma de licenta, isi vor putea echivala studiile, ajungand la nivelul celor care au urmat cursuri universitare si sunt licentiati.

 

asistenti (2)Cadrul metodologic va sta la baza viitoarelor structuri din cadrul universitatilor acreditate care organizeaza programe de studii universitare de licenta, ce duc la obtinerea unei calificari de asistent medical sau moasa si care vor ajuta la echivalarea si recunoasterea competentelor. De asemenea, noul cadru metodologic devine un instrument de lucru care ajuta institutiile de invatamant superior la proiectarea programelor de formare pentru pregatirea asistentilor medicali. Astfel, se asigura accesul liber al fiecarui individ la sisteme de imbunatatire a pregatirii profesionale, pe baza unei legislatii adecvate, care sa permita definirea clara a competentelor, in functie de nivelul de educatie, dar si sa asigure imbunatatirea acestora pe parcursul vietii.

Pentru implementarea acestui cadru metodologic au fost selectate 90 de cadre didactice cu experienta, de la sase Universitati de Medicina si Farmacie din Romania, care vor face parte din noile structuri ce vor realiza activitatea de recunoastere a invatarii formale, nonformale sau informale. Acestia au fost instruiti in cadrul proiectului, pentru a dezvolta, in propriile institutii, noi structuri specializate de aplicare a noului cadru metodologic.

 

asistente spitalTotodata, cele 90 de cadre didactice vor coopta si pregati pentru noile structuri din teritoriu, alti specialisti, oferindu-se pe sine un exemplu de buna practica. In cadrul proiectului a fost dezvoltat un set nou, de 10 cursuri disponibile in format electronic, cursuri care vor ajuta la dezvoltarea de competente specifice pe tot parcursul vietii, alaturi de competente digitale si de utilizare a tehnologiei informatiei.

Ghidul de bune practici elaborat in cadrul proiectului este un alt obiectiv atins, care va ajuta la activitatea de recunoastere a competentelor. Ghidul va sta la dispozitia angajatorilor nationali ai asistentilor medicali, dar se adreseaza si persoanelor interesate sa beneficieze de aceasta noua metodologie. Ghidul de bune practici ajuta si la intelegerea facila si interpretarea unitara a cadrului metodologic nou, pentru asistentii medicali care nu au urmat studii universitare de licenta.

Proiectul de implementare a noului cadru metodologic a fost derulat in parteneriat de Ministerul Educatiei si Institutul de Boli infectioase Matei Bals, iar mai multe informatii pot fi accesate aici.

 



Comentarii (31)

  1. Magureanu Daniela spune:

    Si eu as fi foarte interesata mai ales ca vreau sa mi continui studiile

  2. MATASARU MONA spune:

    DACA AM ABSOLVIT IN ANUL 1997 COLEGIUL SANITAR CAROL DAVILA MAI AM SANSA DE A ECHIVALA ? NU AM STIUT DE ANUL IN CARE A AVUT LOC ECHIVALAREA. LUCREZ IN DOMENIU LA UN SPITAL IN IASI
    MULTUMESC

Adaugati un comentariu


 

*