„Farmacia inimii CATENA creeaza reduceri false consumatorilor”

27 februarie 2014 | 1 comentariu |

Concluzioneaza Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania, in urma unei cercetari de piata. Reprezentantii companiei farmaceutice contesta acuzatiile de inducere in eroare a cumparatorului.

 

catena buzauAsociatia pentru Protectia Consumatorilor (APC) Romania arata ca in urma unei cercetari de piata realizata in perioada 20-24 februarie, in scopul observarii comportamentului economic al farmaciilor in raport cu consumatorii, a constatat o practica „interesanta”  a lantului de farmacii CATENA. Potrivit studiului, in bonul fiscal sunt introduse „materiale promotionale cu o anumita valoare, acestea fiind evidentiate la final ca o reducere, creand impresia unui economii consistente pentru consumator la achizitionarea medicamentelor”, se mentioneaza in comunicatul de presa al APC, la care este atasat si bonul de casa doveditor.

Se arata astfel ca brosura „O inima sanatoasa iubeste mai mult” este distribuita cu titlu gratuit, insa pe bonul fiscal, materialul promotional apare avand pretul de 5 lei, la care se aplica aceeasi reducere, de 5 lei. „Mai mult, pentru ca au fost oferite 2 brosuri „gratuite”, reducerea finala pentru acestea s-a ridicat la suma de 10 lei. Impreuna cu reducerile acordate pe baza cardului de fidelitate (4,20 lei, reprezentand reducerea reala a pretului la medicamente), a rezultat un total de 14,20 lei in minus, suma prezentata cu litere mari drept ECONOMIE, creandu-se astfel consumatorului falsa impresie a unei reduceri substantiale”, se arata in acelasi comunicat.

 

Pliant CatenaBon fiscalCatenaPentru a intari rezultatele cercetarii de piata, APC anexeaza bonul fiscal si imaginea brosurii la care face referire, mentionand ca Legea 363/2007 privind practicile comerciale incorecte, prin art. 6, interzice o astfel de practica comerciala inselatoare care contine informatii false, induce in eroare sau este susceptibila sa induca in eroare consumatorul mediu, astfel incat, fie il determina, fie este susceptibila a‐l determina sa ia o decizie de tranzactionare pe care altfel nu ar fi luat‐o.

Crearea falsei impresii consumatorului ca a realizat o economie importanta prin achizitia efectuata, desi in realitate nu este vorba de asa ceva, produsul promotional fiind oferit cu titlu gratuit si fara vreun pret tuturor, este de natura a induce in eroare consumatorul si il poate determina, in viitor, sa revina, in speranta unor reduceri la fel de consistente”, precizeaza  presedintele APC Romania, conf. univ. dr. Costel Stanciu.

 

farmacie catenaConsiliul Director al farmaciilor Catena contesta insa „ferm” rezultatele cercetarii publicate de APC, considerand-o tendentioasa prin faptul ca probabil „au fost solicitate 2 brosuri, in loc de una, cat este firesc. Astfel, suma rezultata ca economie a devenit 10 lei, suma la care publicul tinta al publicatiilor ce au preluat materialul APC sa devina interesat. Atragem atentia ca in mod eronat aceasta publicatie a fost tratata ca material promotional, ea fiind in realitate o lucrare stiintifica, avand ca scop popularizarea masurilor de preventie in bolile cardiovasculare. Mentionam necesitatea unei evidentieri conform legii contabilitatii a circulatiei tuturor produselor indiferent ca au sau nu titlu gratuit la cumpararea efectuata de consumator”, se mentioneaza in comunicatul Catena transmis redactiei noastre.

 

bon total 1Reprezentantii lantului de farmacii transmit si mai multe bonuri de casa de la alte farmacii, pentru a arata ca in piata exista preturi mai mari, desi APC nu preturile medicamentelor le-a contestat, ci felul in care pretul brosurii a fost evidentiat ca „ECONOMIE”, desi reducerea la medicamente este de 4,2 lei, in timp ce 10,00 lei reprezinta pretul celor doua brosuri gratuite si ar fi putut fi evidentiat in acelasi fel cu cel sacosei oferita clientului, cu  mentiunea „gratuit”.

 „Consumatorul de buna credinta gaseste pe bon reducerea in dreptul fiecarui produs si nu are cum sa fie indus in eroare. Pe de alta parte, CATENA are oricum preturi mai mici. Pentru informarea dumneavoastra, colegii nostri din Buzau au cumparat de exemplu Aspenter, care costa 8,90 lei la CATENA, iar la alte farmacii preturile pe bonuri sunt: 15 lei, 13,49 lei, 12 lei, 11,80  lei,  11,00 lei”, se mai arata in comunicatul transmis de conducerea lantului de farmacii, care concluzioneaza la randul sau ca „orice cercetare obiectiva de piata ar fi observat aceste diferente majore de preturi si nu ar fi avut de ce sa obiecteze asupra modului in care CATENA evidentiaza pe bonul fiscal brosura respectiva”.

 

*Pentru ca lantul farmaceutic aduce in discutie preturile „obiective” ale  medicamentelor si pentru ca dorim ca cititorii nostri sa fie corect informati, reporterii Sanatatea Buzoiana au realizat un sondaj in farmaciile din Buzau, iar la acelasi produs la care se face referire in comunicatul de presa, Aspenter , de 75mgx30cp, au fost identificate preturi intre 6,00 lei si 15,00 lei, Catena comercializand acelasi produs, la pretul de 8,90 lei.

 



Comentarii (1)

  1. Bratu Stan spune:

    Practicarea falselor reduceri este politica de bază a acestui lanț de farmacii. Patroana, fostă noră a generalului Vlad -sef al securității lui Ceaușescu, își face de cap ca pe vremea trecută!

Adaugati un comentariu


 

*