iMedico – o aplicație care facilitează accesul pacenților la tratamente
Aplicația va ajuta pacienții să identifice rapid, farmaciile cele mai apropiate care dispun de medicamentele de care au nevoie și le oferă posibilitatea de a interacționa cu un asistent virtual care le poate oferi informații despre diverse afecțiuni.
Asociația Bolnavilor de Cancer, în parteneriat cu Federația Asociațiilor Bolnavilor de Cancer – FABC și farmaciile Alphega și Beneva lansează „iMedico”, o aplicație mobilă inovatoare, care va fi disponibilă pe Android. Noul instrument digital, care va fi pus la dispoziția pacienților și farmaciștilor, începând cu data de 27 noiembrie, când va avea loc și lansarea oficială, a fost creat pentru a simplifica accesul pacienților la medicamentele de care au nevoie, rapid, în farmaciile din apropiere.
„Pacienții cronici, dar nu numai ei, sunt nevoiți lună de lună să își caute medicamentele vitale în zeci de farmacii la nivelul întregii țări, iar toată această incertitudine îi afectează și îi descurajează de multe ori în a mai continua terapia. Asociația Bolnavilor de Cancer, împreună cu partenerii, a dezvoltat un instrument simplu de utilizat, prin care pacienții pot întreba direct la farmaciile din apropiere despre disponibilitatea medicamentelor de care au nevoie. Sperăm ca toate lanțurile de farmacii dar și farmaciile individuale sa se alăture acestui demers unic în Romania și astfel să venim în sprijinul pacienților”, a declarat Cezar Irimia, președinte Alianța Pacienților Cronici din România.
iMedico este un proiect pilot dezvoltat de FABC, implementat pentru platforma Android, cu scopul de a veni în sprijinul pacienților și poate fi descărcată ușor de pe GooglePlay. „Utilizând coordonatele GPS, iMedico trimite întrebarea referitoare la disponibilitatea unui produs către farmaciile aflate pe o rază de până la 10 km de locația pacientului, iar farmaciile pot răspunde rapid cu «Da» sau «Nu», oferind răspunsuri precise privind disponibilitatea medicamentului căutat și realizarea unei conexiuni directe între utilizator și farmacie”, spun inițiatorii proiectului.
Aplicația conține și funcționalități conexe, precum „Asistentul Virtual – Suport pentru sănătatea ta!”, care oferă utilizatorului posibilitatea să interacționeze cu un asistent virtual prietenos, care-i oferă informații utile despre diverse afecțiuni și sfaturi despre sănătate, precum și un „Buzunar cu documente digitale”, în care utilizatorul își poate păstra documentele in format digital (ex. imaginea unei rețete sau rezultatul ultimei investigații medicale).
„Aplicația nu interoghează stocuri, ci pune în contact direct pacientul cu farmacistul, printr-o simplă întrebare si notificare. Astfel, pacientul va ști în timp real care farmacie sau farmacii au medicamentele căutate. Este important de menționat că pacienții pot întreba despre absolut toate medicamentele și dispozitivele. Pe această cale, facem apel la toate farmaciile de lanț și individuale, să instaleze aplicația și să ajute pacienții printr-un simplu răspuns, pacienți greu încercați de boală dar și de sistemul de sănătate în general”, a precizat Alin Bujan, director executiv FABC.
• Are posibilitatea să afle în timp real unde poate găsi medicamentele necesare. Acest instrument se dorește a nu fi unul complet automatizat, în primul rând încurajajând contactul direct între utilizator și specialist – cu farmacistu, în acest caz.
• Are acces la CallCenter de navigare și sprijin – în cazul în care farmaciile din proximitate nu au un anumit produs, navigatorii ABC pot extinde căutarea. De asemenea, la CallCenter se poate sesiza lipsa medicamentelor incluse în Programele naționale de sănătate.
• Utilizatorii pot beneficia de informații medicale generale (de la medic ABC), consiliere psihologica, consiliere nutrițională, toate gratuite. Aceasta componentă este a partenerului Alianța Pacienţilor Cronici din Romania și intră pe zona de promovare și extindere Call Center Suport Pacienți – 021 253 0591.
• Află în timp real care sunt ofertele / promoțiile farmaciilor înrolate și astfel, utilizatorul poate beneficia direct în farmacie, de toate activitățile de sprijin.
• Poate iniția conversații cu modulul de inteligență artificială – Asistentul Virtual (verbal), instrument conceput să răspundă tuturor întrebărilor legate de sănătate și care contribuie la educația sanitară a utilizatorului.
• Eficientizarea rolului farmaciei și a farmacistului în viața comunității locale și întărirea relației farmacist – pacient.
• Aplicația își propune sa faciliteze farmaciștilor recâștigarea rolului pentru care s-a pregătit, în folosul pacienților.
• Eliminarea disconfortului creat de aglomerarea farmaciei, doar pentru a adresa o întrebare cu privire la disponibilitatea unui produs.
• Promovarea practicării reale a profesiei de farmacist (prin prepararea unor produse specifice recomandate).
• Informarea populației generale cu privire la anumite produse sau anumite facilitați oferite de farmacie.
La evenimentul de lansare sunt invitate toate lanțurile de farmacii, distribuitori de medicamente și dispozitive medicale, autorități, societăți medicale profesionale, asociații de pacienți, companii farmaceutice și mediul academic, mass-media.
„Atât pacienții cât și farmaciștii vor avea multiple beneficii prin utilizarea acestui instrument digital care contribuie la facilitarea accesului la medicamente și la alte servicii, ducând la creșterea gradului de sănătate al populației”, transmite Cezar Irimia.