Ministerul Sanatatii a impus noi norme tehnice privind curatarea, dezinfectia si sterilizarea in spitale

8 septembrie 2016 | 0 comentarii |

Totodata, se cere ca, la achizitia de produse de curatenie si dezinfectie, toate spitalele sa solicite avizul Comisiei Nationale de Produse Biocide si rezultatele testelor de eficacitate in baza carora a fost emis avizul pentru produsul respectiv.

sapun_chirurgicalMinisterul Sanatatii anunta ca a stabilit noi norme tehnice privind curatarea, dezinfectarea si sterilizarea in spitale si precizeaza, printr-un comunicat, ca in perioada imediat urmatoare, vor fi adoptate si celelalte acte normative cu impact direct asupra prevenirii si controlului infectiilor asociate ingrijirilor medicale.

Ordinul Ministrului Sanatatii (OMS) 96 /2016, aprobat si publicat in Monitorul Oficial, reprezinta primul act normativ din pachetul legislativ privind controlul infectiilor nosocomiale. Conform recomandarilor Comisiei Europene, termenul de infectii nosocomiale se redefineste si devine „infectii asociate ingrijirilor medicale”.

Continutul actului cuprinde:
1. Normele tehnice privind curatarea, dezinfectia si sterilizarea in spitale.
2. Tehnica de lucru si de interpretare pentru testele care evalueaza eficienta curateniei si a dezinfectiei.
3. Procedura recomandata pentru igiena si dezinfectia mainilor personalului din spitale.
4. Metodele de aplicare a dezinfectantilor chimici in functie de suportul carea urmeaza a fi tratat.
5. Metodele de evaluare a derularii si eficientei procesului de sterilizare.

 

scandal-dezinfectantiIn afara acestor norme tehnice ce vor trebui aplicate in unitatile sanitare, Ministerul Sanatatii  reaminteste ca OMS 961/2016 stipuleaza ca, la achizitia de produse de curatenie si dezinfectie, toate spitalele sunt obligate sa solicite avizul Comisiei Nationale de Produse Biocide si rezultatele testelor de eficacitate in baza carora a fost emis avizul pentru produsul respectiv.
In ceea ce priveste testele de autocontrol din unitatile sanitare, acestea vor fi efectuate cu o frecventa care trebuie sa tina cont de zonele de risc din spital, circulatia germenilor in unitate si rezultatele screening-ului la pacienti.

Cu alte cuvinte, exista o frecventa fixa a acestor teste prevazuta in planul anual de combatere si prevenire a infectiilor asociate ingrijirilor medicale, dar se introduce si obligativitatea de a derula teste de autocontrol ori de cate ori o impune situatia epidemiologica”, sustin reprezentantii MS.

In perioada imediat urmatoare, vor fi adoptate si celelalte acte normative cu impact direct asupra prevenirii si controlului infectiilor asociate ingrijirilor medicale, se mai spunein comunicatul amintit. Ministerul Sanatatii subliniaza ca „respectarea regulilor de igiena a mainilor de catre personalul medical si de catre pacienti este o parte esentiala a oricarui demers de prevenire a infectiilor din spitale”.

 

Ordinul integral poate fi consultat de cei interesati, AICI

 


Adaugati un comentariu


 

*