O aplicație mobilă va facilita interacțiunea medicilor cu pacienții

20 noiembrie 2018 | 1 comentariu |

Aceasta a fost lansată de curând, în cadrul unui eveniment de profil, iar în cel mult două luni va fi disponibilă pe piață.

 

Zilele trecute a avut loc, la Cluj, Forumul Serviciilor și Tehnologiilor Medicale, eveniment ce a reunit reprezentați ai serviciilor medicale publice și private, ai autorităților din Sănătate, asociațiilor de pacienți și ai companiilor producătoare de tehnologii medicale.

Unul dintre momentele cele mai importante ale evenimentului a fost lansarea unei aplicații mobile despre care producătorii spun că reprezintă o premieră pe piața serviciilor pentru pacienți din România.  Produsul, destinat atât pacienților cât și entităților medicale, este aplicația SpitalPLUS, lansată de compania Medical System Enterprise, care va deveni disponibil utilizatorilor în decurs de maxim două luni, după cum a precizat Tudor Dan Pop, managerul companiei. Acesta a mai spus, cu ocazia lansării oficiale, că sistemul software a fost creat cu scopul de a uşura interacţiunea între medici şi pacienţi, precum și între entităţi medicale care deţin medici şi pacienţi. „Prin intermediul softului, pacienţii pot să-şi facă programări medicale la doctori, căutaţi în funcţie de locaţie, în funcţie de specializare şi pot să-şi facă programările medicale în funcţie de orarul acestor medici, de orele disponibile. În cadrul aplicaţiei mai există un modul specializat pe interacţiunea în timp real, un chat, prin care pacienţii pot interacţiona foarte uşor cu entităţile medicale, pot să le scrie, să le pună întrebări, să le trimită fişiere tip text, audio, foto, video. Toate aceste fişiere se pot vizualiza în cadrul aplicaţiei”, a declarat acesta.

 

Tudor Dan Pop

Ideea dezvoltării unui astfel de produs vine în special în sprijinul pacienților, pentru situațiile în care soluţiile medicale sunt depăşite la nivel organizatoric, iar programările online pot elimina posibilele situaţii neplăcute ivite în cadrul interacțiunii dintre medici și pacienți.

„Esenţial pentru procesul de a accesa serviciile medicale din cadrul entităţilor medicale e această organizare internă, unde medicii şi pacienţii au acces în timp real la tot calendarul activităţilor medicale. În cadrul acestui calendar, pacienţii pot naviga pe ani, luni, zile şi intervale orare pentru a observa timpii ocupaţi, cei liberi sau cei în curs de a fi ocupaţi. În funcţie de această imagine de ansamblu ei pot să acceseze zilele libere şi să îşi aleagă intervale orare disponibile pentru a-şi face o programare medicală”, a mai explicat managerul companiei.

 

Dr. Irinel Popescu

În cadrul evenimentului de la Cluj au fost dezbătute și alte teme de actualitate legate de sistemul medical din România, precum discontinuitatea îngrijirilor pentru pacienții chirurgicali, bugetarea sistemului medical în funcție de serviciile acordate, crearea centrelor de îngrijiri de lungă durată, digitalizarea serviciilor medicale, legislația privind achizițiile publice și leaderhip medical.

În acest context, prof. dr. Irinel Popescu, președintele Academiei de Științe Medicale, a vorbit despre cercetarea medicală din spitale, domeniu despre care a spus că este subfinanțat, deși rezultatul cercetărilor poate duce la creșterea veniturilor clinicilor. „Cred că trebuie folosită această resursă umană din spitale pentru că  cercetarea medicală poate fi o sursă de venit. Spitalele pot obține venituri suplimentare din activitatea de cercetare. O parte din infrastructura de spital se datorează proiectelor de cercetare realizate de echipa de cercetători. Academia și-a asumat această manieră de a accesa fondurile pentru a dota unitățile cu angiografe. Acestea trebuie să facă cercetare timp de cinci ani de zile, după care aparatura va aparține spitalului”, a declarat renumitul medic, menționând că 17 spitale beneficiză de acest proiect.

 

 


Categorii: Actual, Companii, IT & C, Stiri

Comentarii (1)

  1. Raluca spune:

    In sfarsit cineva incearca sa schimbe ceva in sistemul medical

Adaugati un comentariu


 

*