Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate, repusă în funcțiune

6 august 2019 | 0 comentarii |

CNAS anunță că, începând de astăzi, serviciile medicale vor fi „semnate”, online, iar până la finalizarea unor contracte care să asigure mentenanța pentru toate componentele PIAS, se vor continua „operațiunile de monitorizare și consolidare” a sistemului informatic.

 

După mai bine de o lună în care sistemul informatic al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS) a fost la pământ, conducerea instituției a anunțat, în această după-amiază, s-a reluat funcționarea Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS).

Astfel, începând de astăzi, 6 august, furnizorii de servicii medicale vor raporta online, în termen de 3 zile lucrătoare de la prestarea serviciului, conform reglementărilor legale în vigoare. „Serviciile medicale vor fi  semnate cu cardul, renunțându-se astfel la dispozițiile speciale utilizate pe perioada în care PIAS a fost indisponibilă online”, se precizează într-un comunicat remis de CNAS.

Mulțumind echipei de specialiști care „a lucrat, zi și noapte, timp de aproape două săptămâni, pentru a depista și remedia problemele sistemului informatic”, președintele CNAS, Vasile Ciurchea, spune că „această situație nu trebuie să se mai repete” și recunoaște că „trebuie să existe servicii de mentenanță care să asigure buna funcționare a tuturor componentelor sistemului și orice problem identificată să fie rezolvată punctual, la timp, astfel încât să nu mai provoace blocaje”.

 

Conducerea CNAS menționează că o mare parte a problemelor PIAS a fost remediată începând cu 1 august, de echipa mixtă formată din specialiști IT din sistemul de sănătate și din partea partenerilor care au contribuit la punerea în funcțiune a sistemului informatic. Ulterior, echipa tehnică a intervenit punctual, acolo unde au fost depistate probleme care au cauzat imposibilitatea raportărilor zilnice sau lunare.

Îmi cer scuze pacienților și furnizorilor pentru problemele cauzate de disfuncționalitățile din sistem, mai bine de o lună. Am demarat întâlniri cu reprezentanți ai organizațiilor profesionale din domeniul sănătații, pentru a identifica împreună soluții care să ducă la debirocratizarea activității medicilor și, implicit, la creșterea calității actului medical. Trebuie să facem în așa fel încât, în timpul unei consultații, medicul să acorde mai mult timp pacientului și mai puțin pentru treburile birocratice” – promite președintele Ciurchea.

Până la finalizarea unor contracte care să asigure mentenanța pentru toate componentele PIAS, echipa mixtă de specialiști va continua operațiunile de monitorizare și consolidare ale PIAS, se menționează în comunicat. Conducerea instituției mai spune că procedurile de achiziție a serviciilor de mentenanță au fost deja elaborate și urmează să fie demarate în cel mai scurt timp.

 


Adaugati un comentariu


 

*