Reorientarea catre natural

17 septembrie 2012 | 0 comentarii |

Nina NeaguRomanii au inceput sa se gandeasca mai mult la sanatate. Nu la sanatatea obtinuta artificial, prin tratamente costisitoare si nu de putine ori dureroase, ci mai degraba la cea conservata printr-un comportament menit sa previna imbolnavirea si catre o alimentatie sanatoasa.

Cel putin asa se vede analizand clasamentul celor 50 cele mai cunoscute si mai „prietenoase” branduri romanesti, publicat de Revista Biz, pe baza cercetarii realizata la comanda sa de Unlock Market Research. Primele zece pozitii nu sunt ocupate, asa cum ne-am fi asteptat, de firme medicale sau de bauturi, avand in vedere faptul ca suntem catalogati drept un popor bolnav si betiv, ci ape minerale, produse de igiena, ciocolata, lactate, plante medicinale si  produse naturiste.Iar cele mai multe sunt marci cu traditie de veacuri.

Asa cum este Borsec, spre exemplu, care detine prima pozitie in top pentru al treilea an consecutiv,  fiind considerat un brand „apropiat de sufletul romanilor”, dupa cum sustin reprezentantii revistei care a publicat cercetarea, vorbind despre „adevarate branduri campioane, care demonstreaza ca forta produsului dublata de o strategie solida de marketing si comunicare dau rezultate”.

Personal, as privi pozitia pe care se situeaza Borsec, si ca rezultat al calitatii apei carbogazoase si plate pe care, probabil, cei mai multi romani o prefera, fie ca sunt sau nu constienti de proprietatile ei terapeutice. La care as adauga faptul ca izvoarele Borsec si-au dovedit eficienta in tratarea afectiunilor cardiovasculare, a bolilor endocrine, dischineziei biliare, bolilor digestive, colicistitei cronice necalcaroasa, a tulburarilor renale si ale aparatului urinar, nevrozei astenica, bolilor dermatologice, metabolice si de nutritie si ca multi romani apeleaza la aceste tratamente de sute de ani (jumatatea sec. al XVI-lea).

Privind din perspectiva modului in care romanii percep produsele intrate in top fata de propria sanatate, nu pot sa nu remarc o tendinta accentuata spre produsele care previn anumite boli, care-i ajuta sa abordeze un alt stil de viata si sa previna dependenta de medic sau  denevoia de a recurge la tratamente costisitoare si nu de putine ori dureroase. Si spun asta vazand ca doua dintre cele mai premiate ape minerale ocupa doua din primele trei pozitii in Top 50 branduri romanesti, iar alte trei sunt prezente inainte de pozitia 35, iar rintre produsele de cosmetica si igiena sunt in top marcile cu traditie, naturale sau care contin prea putine chimicale, precum Gerovital – locul 2, Farmec – locul 12 sau Elmiplant – locul 13, urmata imediat de Dero.

Plafar (locul 6) si Fares (locul 10) sunt, de asemenea, in topul brandurilor fata de care romanii se simt atasat, iar asta arata, de asemenea, tendinta de a folosi tot mai mult terapiile alternative, bazate pe produse naturiste.

Pe acelasi principiu am remarcat ca topul contine cinci branduri de lactate, cinci de ciocolata si numai doua de mezeluri.

Interesant este ca desi in toate statisticile bauturile ocupa locuri fruntase la consum in Romania, in topul brandurilor acestea ocupa ultimele locuri, sunt doar cinci, iar patru dintre acestea sunt marci de bere, in timp ce  bauturile „spirtoase”lipsesc din top cu desavarsire.


Categorii: Editorial

Adaugati un comentariu


 

*