Sistemul informatic al asigurărilor de sănătate, din nou „la pământ”

La momentul actual, platforma informatică este indisponibilă, iar rețetele și alte documente aferente serviciilor medicale se eliberează off-line.

 

Deja nu mai constituie de mult o noutate că cea mai mare platformă informatică din țară, cu cel mai mare număr de utilizatori și de beneficiari, funcționează defectuos blocându-se de nenumărate ori sau „mișcându-se” cu mare greutate, ceea ce face, de asemenea, imposibilă utilizarea ei. Este vorba de Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS), cea pe baza căreia sunt utilizate cardurile de sănătate pentru eliberarea de rețete sau acordarea de servicii medicale, iar faptul că aceasta se blochează în nenumărate rânduri îngreunează considerabil activitatea medicilor, și astfel efectele se răsfrâng în final asupra pacienților, care sunt la zi cu plata asigurărilor de sănătate și se așteaptă să beneficieze de serviciile și tratamentele la care au dreptul.

Un comunicat remis de Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) confirmă oficial ceea ce medicii și pacienții au constatat deja de zile bune, și anume că PIAS dă din nou rateuri, iar la acest moment este total indisponibilă.

 

După cum precizează oficialii CNAS, situația se datorează unor probleme tehnice care au dus la întreruperi în ultima perioadă a funcționării corespunzătoare a platformei informatice, aceasta fiind total indisponibilă în momentul de față.

Prin urmare, serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă sau se eliberează în regim off-line până la remedierea problemei, apariția tot mai deasă a unor astfel de situații impunând adoptarea unor hotărâri de guvern care reglementează modul în care trebuie acționat atunci când sistemul informatic al asigurărilor de sănătate „cade”.

Astfel,  serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale acordate sau eliberate off-line în perioada 5 iulie 2019 şi până la remedierea PIAS, vor fi transmise sistem până la termenul de raportare a activităţii lunii iulie 2019, la fel și serviciile de îngrijiri la domiciliu sau paliative la domiciliu acordate off-line în perioada 24 iunie 2019 care vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activităţii lunii iunie/iulie 2019. Rămâne acum de văzut dacă până la termenul stabilit platforma va fi funcțională, sau dacă acesta va fi prelungit din cauza indisponibilității sistemului.


Categorii: Actual, Autoritati, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*