Sistemul Informatic al cardului de sanatate, „inghetat” de mai bine de 24 de ore

11 octombrie 2016 | 0 comentarii |

CNAS a anuntat ieri dimineata o defectiune tehnica, iar de atunci sistemul continua sa nu mai functioneze, ingrunand din nou munca medicilor de familie.

 

card de sanatateIncepand de ieri dimineata, medicii au din nou probleme in a accesa sistemul informatic al cadrului de sanatate, din cauza unei defectiuni tehnice care nu a fost remediata nici pana acum, la mai bine de 24 de ore de cand s-a produs. Conform anuntului facut de reprezentantii CNAS in acest sens, este vorba de niste probleme tehnice de comunicatie intre mai multe componente ale sistemului, care l-au facut pe acesta inutilizabil la nivelul intregii tari. Medicii de familie au fost informati totodata ca operatiunile de confirmare a semnarii prin cardul de sanatate a serviciilor medicale, prescrierii retetelor sau  eliberarii medicamentelor vor putea fi efectuate in modul off-line, iar serviciile operate in acest interval trebuie incarcate in Platforma Informatica a Asigurarilor de Sanantate in maxim 3 zile lucratoare calculate de la ora zero a zilei urmatoare datei prestarii serviciului, conform prevederilor legale in vigoare.

Medicii sunt insa nemultumiti din cauza faptului ca in aceste conditii nu pot sa verifice calitatea de asigurat a celor care li se prezinta la cabinete, si astfel risca sa fie pusi in situatia de a plati pentru retetele compensate eliberate celor care nu au aceasta calitate.

 

card-sanatateIn aceasta dimineata, la 24 de ore dupa anuntarea defectiunii, CNAS nu revenise cu o alta informare privind remedierea problemei tehnice, utilizatorii sistemului fiind anuntati doar ca inca se lucreaza.

La acest moment, CNAS nu are inca semnat un contract cu o firma care sa asigure mentenanta serviciului informatic al cardului de sanatate, iar aceasta situatie treneaza de mai bine de un an. Serviciile de mentenanta, atat pentru sistemul cardului cat si pentru Platforma Informatica a Asigurarilor de Sanantate, ar fi trebuit sa fie atribuite din vara firmei Team Net International, insa licitatiile organizate in acest sens au fost contestate, iar instantele au dat un verdict definitiv abia la inceputul acestei luni.

Curtea de Apel a respins cele doua contestatii, iar pasul urmator era semnarea contractelor si predarea celor doua sisteme informatice catre specialistii de la Team Net International.

 

coada la cabinetSemnarea contractelor trebuie sa aiba loc la maxim 10 zile de la pronuntarea instantei, termenul expirand zilele acestea, iar in cazul sistemului informatic al cardului de sanatate, predarea catre firma contractanta se face in 30 de zile de la data semnarii. In concluzie, desi exista o firma care sa asigure mentenanta sistemului, aceasta nu se poate implica in acest moment in remedierea defectiunii, intrucat nu au fost puse la punct toate formalitatile. In cazul in care procedurile ar fi fost urgentate, contractul ar fi fost semnat din primele zile si procesul de predare a sistemului ar fi fost finalizat, Team Net International ar fi putut fi la acest moment responsabila pentru buna functionare a sistemului cardului. Conform prevederilor din contract, in cazul unui incident critic, cum este cel cu care sistemul se confrunta acum, timpul maxim de raspuns impus specialistilor este de o ora, iar timpul maxim pentru gasirea unei solutii provizorii este tot atat. De asemenea, contractul prevede ca timpul maxim de remediere a problemei critice este de 24 de ore, orice depasire a acestor timpi de raspuns presupunand penalitati aplicate de CNAS operatorului.

In conditiile in care contractul cu Team Net International ar fi fost intrat in vigoare, la acest moment defectiunea ar fi trebuit sa fie remediata, find deja depasit termenul maxim de 24 de ore, insa in conditiile actuale se pare ca medicii si pacientii vor mai avea de asteptat, primii in fata monitoarelor calculatoarelor, ceilalti la coada la usile cabinetelor.


Categorii: Actual, Autoritati, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*