Specialiștii prevăd o „explozie” a comerțului on-line cu produse farmaceutice

21 septembrie 2018 | 0 comentarii |

Recentele modificări aduse Legii farmaciei deschid noi oportunități pentru retailerii din domeniu, care aveau anumite rețineri în privința unor investiții pe acest palier.

 

Specialiștii din domeniul comerțului electronic sunt de părere că piața farmaceutică on-line ar putea avea o creștere similară cu cele din sectoarele IT sau Fashion în anii anteriori, așteptându-se ca în scurt timp să crească numărul de magazine on-line destinate produselor farmaceutice. Principalul factor favorizant pentru dezvoltarea acestui segment îl constituie recentele amendamente aduse Legii farmaciei, cele mai importante referindu-se la comercializarea sau eliberarea medicamentelor fără prescripție medicală prin intermediul serviciilor societății informaționale. Astfel, pe lângă suplimentele, dermatocosmeticele și parafarmaceuticele care puteau fi comercializate on-line și până acum, oferta a devenit mult mai diversificată, iar retailerii din domeniu vor căpăta mai multă încredere și vor fi mai motivați să investească și în magazinele on-line.

Doina Vâlceanu, specialist în cadrul unei companii care este liderul pieței autohtone în soluții software pentru sectorul eCommerce, spune că această tendință de resimte și pe plan internațional, dând exemplul achiziției startup-ului farmaceutic PillPack de către cunoscuta companie americană de comerț on-line Amazon.

 

Aceasta spune că domeniul farmaceutic în România a fost, până acum, specific comerțului tradițional, însă există o tendință din ce în ce mai pronunțată de migrare către digital, iar noile amendamente promulgate în luna iulie favorizează dezvoltarea acestui fenomen.

„În România, o singură farmacie cu patru puncte de lucru și un magazin on-line a depășit cifra de afaceri de 68 de milioane de euro. Nișa este încă la început în eCommerce, dar farmaciile care aleg să vândă și online vor deveni lideri de piață în următorii ani”, este de părere Doina Vâlceanu.

De altfel, România este la acest moment pe primul loc în UE în ceea ce privește rata de creștere a comerțului electronic, volumul de vânzări estimat fiind de 3,5 miliarde de euro în 2018, iar în aceste condiții este de așteptat ca și piața farmaceutică on-line să cunoască o creștere similară.

 

Amendamentul referitor la comercializarea on-line a medicamentelor fără prescripție medicală prevede că această activitate nu poate fi desfășurată decât de farmaciile comunitare şi drogheriile autorizate potrivit legii. Pentru a putea comercializa medicamente on-line, acestea au și obligația de a notifica în prealabil Ministerul Sănătății, în acest sens. De asemenea, medicamentele care se eliberează pe bază de prescripție pot fi listate în catalogul on-line, însă este obligatoriu să fie rezervate în farmacie și ridicate personal de către clienți.

În notificarea adresată ministerului de către farmaciile care doresc să desfășoare comerț on-line trebuie să fie menționate denumirea societăţii, adresa unităţii farmaceutice de unde sunt livrate medicamentele, adresa site-ului unităţii farmaceutice prin intermediul căruia se face vânzarea, numele farmacistului responsabil de vânzarea şi eliberarea prin intermediul serviciilor societăţii informaţionale a medicamentelor care se acordă fără prescripţie medicală, data începerii activităţii.

 


Categorii: Actual, Legislatie, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*