Statul roman, dat in judecata de Asociatia Pacientilor Cronici

Presedintele asociatiei, Cezar Irimia, a anuntat ca in cursul acestei luni a intentat trei procese pentru negarantarea dreptului pacientilor la sanatate, drept garantat prin Constitutie.

mars pacienti 11Satui sa tot astepte sa poata beneficia de tratamente mai noi ce i-ar putea ajuta sa scape de suferinta si sa spere din nou la o viata normala, pacientii cronici au recurs la o ultima solutie in incercarea de a-si castiga dreptul la sanatate ce le este gatantat prin Constitutie. Dusi cu vorba de cei care s-au perindat pe la conducerea Ministerului Sanatatii in ultimii sase ani si temandu-se ca fiecare zi ii apropie de o infrangere in lupta cu boala, acestia, prin intermediul celei mai importante organizatii care ii reprezinta, au decis sa dea statul roman in judecata, demers ce a si fost adus la indeplinire in cursul acestei luni, cand Asociatia Pacientilor Cronici din Romaniaa intentat trei procese diferite, pentru nerespectarea dreptului constitutional la sanatate. Anuntul a fost facut azi de presedintele asociatiei, Cezar Irimia care a precizat ca acesta era ultimul instrument pe care bolnavii il mai aveau la indemana in incercarea de a-si obtine aceste drepturi, toate actiunile intreprinse pana acum fiind sortite esecului si fiind obtinute din partea autoritatilor doar promisiuni.

Cezar Irimia

Cezar Irimia

Cezar Irimia a mai precizat ca Romania este printre ultimele tari din europa in care lista medicamentelor compensate nu a mai fost actualizata, dand in acest sens Bulgariei, tara in care lista respectiva a fost actualizata de patru ori in doi ani. „Au trecut sase ani, peste 2.000 de zile, de cand ne luptam cu bolile noastre si pierdem razboi dupa razboi, pentru ca nu ne putem trata cu acele medicamente care ne-ar oferi sanse reale la viata. Sunt sase ani de cand discutam cu autoritatile, de cand tragem semnale de alarma si tot atatia ani de cand autoritatile au ales sa ne ignore. De data aceasta sunt obligate de instanta sa-si indrepte atentia catre noi si sa ne raspunda solicitarilor noastre de a avea acces la medicamente de ultima generatie. Ne vedem amagiti, pacaliti… Nu mai toleram niciun derapaj! Chiar daca Europa impune reguli in domeniul medical, Romania le incalca”, a declarat in urma cu cateva ore Cezar Irimia in cadrul unei conferinte de presa.

tribunalDemersul asociatiei constituie o premiera nedorita pentru Romania, fiind pentru prima data cand pacientii romani intreprind o actiune la un asemenea nivel impotriva statului roman. Cezar Irimia a mai anuntat ca primul dintre procese se refera la declansarea procedurii de infringement pentru incalcarea Directivei 89/105, care prevede ca statele europene sa solutioneze cererile de introducere a unor terapii pe listele de medicamente compensate si gratuite in maxim 180 de zile. Cel de-al doilea proces priveste demararea unei actiuni in instanta pentru obligarea Guvernului, Ministerului Sanatatii si Casei Nationale de Asigurari de Sanatate sa actualizeze lista medicamentelor compensate, iar cel de-al treilea se refera la realizare unei ordonante prezidentiale prin care 7 pacienti care sufera de boli cronice sa beneficieze de tratament inovator care le-ar salva viata.

Av. Dan Cimpoeru

Av. Dan Cimpoeru

Asociatia Pacientilor Cronici din Romania va fi reprezentata in instanta in cele trei procese intentate statului de catre avocatul Dan Cimpoeru care a declarat ca demersul nu va fi deloc unul facil si ca problemele reclamate de pacienti nu vor fi rezolvate intr-un termen foarte scurt. „Suntem constienti ca avem de parcurs un drum lung, ca este pentru prima oara cand pacientii romani iau actiune la un asemenea nivel impotriva statului roman si, chiar si asa, acestia vor mai avea de asteptat pana cand problema accesului la tratament va fi solutionata. Dar macar acum au mai multa speranta, intrucat procesele sunt pe rol si conform procedurilor ar trebui ca in perioada imediat urmatoare sa avansam cu fiecare dintre ele”, a precizat acesta.

Categorii: Actual, Asociatii, Stiri