UMF Targu Mures a demarat procesul de reforma curriculara

4 octombrie 2016 | 0 comentarii |

Rectorul Leonard Azamfirei a anuntat ca aceasta reforma se va derula pe durata a trei-patru ani si presupune o abordare diferita a modului de predare si de evaluare a cunostintelor dobandite de studenti.

 

Prof. dr Leonard Azamfirei

Prof. dr Leonard Azamfirei

Anul universitar care a inceput ieri va reprezenta un moment de referinta in activitatea Universitatii de Medicina si Farmacie de la Targu Mures, institutie la nivelul careia s-a demarat un amplu proces de reforma curriculara, a carui implementare ar urma sa fie finalizata in anul universitar 2018-2019.

Schimbarile s-au facut simtite inca de la momentul inscrierii pentru sesiunea de admitere, cand UMF Targu Mures a fost singura universitate de profil care a facut aceste inscrieri doar in sistem on-line, facilitand astfel accesul candidatilor din alte zone ale tarii si eliminand totodata intreg procesul presupus de intocmirea si depunerea dosarelor la sediul universitatii.

Ieri, la deschiderea noului an universitar, rectorul Leonard Azamfirei i-a anuntat pe noii studenti, dar si pe cei din anii superiori, ca acest an va fi unul de cotitura, marcand demararea un proces de reforma curriculara adaptat cerintelor domeniului medical, care se va implementa progresiv pana la finalul anului universitar 2018-2019. „Este un an care incepe poate diferit fata de ceilalti ani. Incepeti noul an universitar avand in fata provocari suplimentare. Veti fi obiectul, subiectul dar si partenerii unui proces complex si complicat, care se va derula pe parcursul a trei-patru ani de reforma curriculara la noi in universitate. Aceasta va insemna o abordare diferita a modului de predare, a modului de evaluare a cunostintelor voastre, care va insemna un efort in plus atat pentru voi, cat si pentru cadrele didactice”, este mesajul transmis studentilor de rectorul UMF Targu Mures.

 

UMF Targu muresDecizia demararii acestui proces complex de reforma curriculara a fost luata de senatul universitatii in luna iulie, fiind considerat un obiectiv strategic in planul de dezvoltare institutionala 2016-2020, si avand ca obiectiv principal consolidarea acelor parti ale curriculei care ii ajuta pe studenti sa obtina competente clinice.

Astfel, incepand cu acest an universitar, se va trece la redimensionarea curriculei actuale cu incadrarea in numarul minim de ore, in stransa corelare cu programul de studiu, la reevaluarea fiselor disciplinelor si corelarea continutului curricular cu cele mai frecvente situatii clinice pe care un tanar absolvent trebuie sa fie capabil sa le managerieze,  precum si la dezvoltarea abilitatilor de comunicare, ca elemente curriculare obligatorii integrate in disciplinele clinice.

 

umf targu muresUMF Targu Mures va trece la un sistem de predare centrat pe student, prin implementarea unor noi metode de predare, bazate pe exploatarea eficienta a platformelor de e-learning existente, ca o completare a formelor traditionale de predare. De asemenea, se va realiza un mod unitar de evaluare a studentilor, in cadrul acelorasi programe de studiu, la nivel de universitate, insa  acesta va putea prezenta unele particularitati organizatorice impuse de specificul fiecarei discipline.

In noua strategie se prevede ca toate disciplinele vor avea responsabilitatea de a programa examinari formative in timpul semestrului, cu scopul de a furniza o baza continua de invatare si pentru a oferi suport pentru examenul teoretic sumativ din timpul sesiunii, iar ponderea acestor evaluari pe parcursul semestrului va reprezenta cel putin 30-50 la suta din nota finala. Examenul sumativ va fi standardizat la nivelul fiecarei discipline pentru toti studentii aceluiasi an de studiu, indiferent de seria sau linia de predare din care fac parte, la realizarea acestuia participand toti titularii de curs din disciplina respectiva.
„Se va pune accent si pe formarea resursei umane si eficientizarea utilizarii celei existente, asigurarea cadrului necesar unei mai bune interactiuni dintre student si cadrul didactic, crearea cadrului organizatoric si de reglementare institutionala capabil sa sustina procesul de reforma curriculara”, a mai mentionat rectorul Leonard Azamfirei.

 


Adaugati un comentariu


 

*