Ancheta la Ambulanta Buzau, dupa decesul unei victime la care s-a ajuns cu intarziere

11 noiembrie 2016 | 0 comentarii |

Desi s-a vehiculat o intarziere de o jumatate de ora, din datele oficiale reiese ca ambulanta a ajuns la locul tragediei dupa 5 minute, dar s-au pierdut 6 minute pana s-a identificat locul in care trebuia sa ajunga echipajul, pentru ca nu s-au dat detaliile pentru localizare.

 

dispeceratnumarurgenta112-1358436967Conducerea Serviciului Judetean de Ambulanta (SAJ) Buzau a demarat o ancheta interna, dupa ce joi seara, o pacienta la care a fost solicitat un echipaj a decedat, ambulanta fiind acuzata ca a ajuns cu intarziere la locul tragediei.

Femeia se afla intr-o statie de autobuz din zona Unirii Sud, in apropiere de Magazinul Olimpic si s-a prabusit dintr-o data, sub ochii trecatorilor, care au solicitat la 112 si au cerut ajutor, dand detalii despre starea victimei. Martorii au declarat ca ambulanta ar fi ajuns dupa o jumatate de ora de la solicitare, iar aceasta intarziere s-a dovedit fatala pentru batrana in varsta de 73 de ani care s-a prabusit din senin, pe caldaram, medicii nemaiputand face nimic pentru a o salva.

Se pare insa ca asa cum se intampla in cazuri disperate, in care secundele pot face diferenta intre viata  si moarte, declaratiile martorilor nu s-au potrivit cu datele oficiale inregistrate in dispeceratul 112. Intarzierea a existat insa, au fost de 6 minute care s-au pierdut, astfel ca astazi, conducerea SAJ Buzau verifica daca si cine se face responsabil de aceasta intarziere, care s-a dovedit fatala pentru victima care era cunoscuta cu afectiuni cardiace si a suferit un stop cardiorespirator, manevrele de resuscitare fiind inutile.

 

Dr. Lhuana Zissu, director SAJ Buzau

Dr. Lhuana Zissu, director SAJ Buzau

Atat angajatii de la ambulanta cat si dispecerii au dat explicatii despre modul in care s-au desfasurat evenimentele.  „Facem o ancheta interna, verificam intreaga activitate pe parcursul a 12 ore, pentru ca este necesar sa stabilim cu exactitate cauza care a determinat intarzierea, cu 6 minute, la locul interventiei. Din ceea ce am verificat pana acum putem spune ca SAJ a avut si masina si echipaj disponibile, dar s-a intarziat din cauza ca locatia nu a fost precizata cu exactitate si s-a pierdut timp pretios, pana la identificarea locului unde trebuia sa ajunga echipajul. Au fost doua apeluri la 112. Primul apel a fost la18 si 51 de minute, dar nu s-a precizat decat ca este un apel de cod rosu pe strada Unirii, fara a se preciza in care zona a strazii Unirii, care stim, tine de la bariera Ploiesti pana la XXL. Pana cand s-a identificat cu exactitate locatia au trecut 6 minute, timp in care a fost inregistrat si cel de-al doilea apel, in urma caruia s-a putut afla locul exact unde trebuia sa ajunga echipajul. La ora 19 si 1 minut a plecat masina cu echipajul din baza, iar in 5 minute ambulanta a ajuns la pacienta. Din pacate nu s-a mai putut face nimic pentru aceasta”, a explicat directorul SAJ Buzau, dr. Lhuana Zissu, pentru SanatateaBuzoiana.ro.

Pentru a nu se mai intampla astfel de tragedii, dr. Zissu face apel la populatie ca atunci cand apeleaza la 112 pentru a solicita interventia de urgenta, sa precizeze cu exactitate, atat contextul si starea victimei, cu cat mai multe amanunte, cat si locatia exacta in care trebuie sa ajunga echipajul. 

 


Adaugati un comentariu


 

*